A tavalyi Genfi Autószalon egyik különlegessége volt az EDAG elektromos tanulmányautója, a Light Car. Fényekkel képes kommunikálni környezetével a kisautó, és ugyan a szériagyártástól még messze van, ígéretes fejlesztési iránynak tűnik.
Idén már a második kiadás mutatkozik be Genfben, az EDAG a műszaki alapokat tökéletesítette: könnyűsúlyú térhálós vázat készített a koncepcióhoz. Minden elektromos autó esetében kulcsfontosságú a súly, az EDAG-féle új alapot kisautóktól akár középkategóriás modellekig lehet használni. Segítségével 1,2 tonnás vagy könnyebb autókat lehet alkotni, ebben a súlyban már benne van egy legalább 150 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátorcsomag is.
Ez 35 kilóval kevesebb, mint a Tesla Roadster súlya, a Mini E-hez képest pedig 265 kilogramm a mínusz. Az EDAG közleménye szerint az új vázat bármelyik gyártó minimális költséggel optimalizálhatja saját igényeire.