Genfben mutatkozik be a Mazda népszerű egyterűje, az 5-ös új generációja, a modellről megérkezett az első hivatalos előzetes. Az újdonság gyakorlatilag mindent továbbvisz az elődtől, maradtak a tolóajtók és a Karakuri-rendszerű ülésrendszer is, formailag ugyanakkor próbáltak újítani a mérnökök.
Nem változtak látványosan az arányok, első pillantásra is felismerhetővé teszik azonban az új egyterűt az oldalán végignyúló hullámvonalak. A formaterv a Mazda Nagare (Áramlat) fantázianevű formanyelvéből építkezik, a hullámvonalak állítólag kiemelkedően funkcionálisak és "jótékony hatást gyakorolnak a fogyasztásra, valamint a környezeti terhelésre".
Újdonság a friss fejlesztésű kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor i-Stop (start-stop) rendszerrel és hatfokozatú kézi váltóval, az áttételeket ehhez a motorhoz és karosszériához optimalizálták. Teljesítményéről nem írt a Mazda, de szén-dioxid-kibocsátása 15 százalékkal csökkent elődjéhez képest és fogyasztása is nagyon kedvezőnek ígérkezik. A benzines kínálatban egy 1,8 literes egység is szerepel majd, a nagyobb testvérhez hasonlóan hatfokozatú kézi váltóval.
Hátulról teljesen átalakult a kompakt egyterű, az új modell kicsit dobozszerű lett. Eddig a D oszlopba integrálták a hátsó lámpákat, ezek most lejjebb költöztek és nagyobbak lettek, oldalirányban a tolóajtók síneinek közepéig nyújtózkodnak, nem feltétlenül erősítve a sportos összhatást. Várhatóan késő ősszel kezdődik az értékesítés.