Az R3 koncepcióautó az SX4 meghosszabbított padlólemezére épül. Jelen pillanatban az autó nem több showcarnál, de fejlesztése folyamatos, főleg az indiai piac igényeit szem előtt tartva dolgoznak rajta. A tanulmány fiatal indiai tervezők munkája, akik mindössze kilenc hónap alatt hozták létre a praktikus járművet. Hossza csak négy méter körüli, az utastérben mégis hat ülés található, bár a harmadik üléssor csak egy pad, így ott nem lehet túl kényelmes az utazás. Sok ötletet merítettek a tervezők a hasonló méretű, szintén ma bemutatott Opel Merivától, az ablakok hullámos vonala és az egymással szemben nyíló oldalajtók ötlete is másolásnak tűnik..
Legalább 18-24 hónap kell még ahhoz, hogy elkészüljön a végleges változat. Abban biztosan lesz B oszlop a karosszérián, kisebbek lesznek a kerekei, a LED-es lámpákat hagyományos fényszórók, az üveg csomagtartót pedig valószínűleg acél fogja felváltani.
A szériaváltozat meghajtásáról a Maruti-Suzuki K-sorozatú motorjai gondoskodhatnak. Ez 1,2 és 1,4 literes benzines blokkokat jelent, de akár a Fiattól származó 1,3-as dízel is szóhoz juthat. A tanulmányautóba egyébként 1,2 literes, 73 lóerős benzinmotort építettek.
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!
Mivel a Volkswagen nemrég húszszázalékos tulajdonrészt szerzett a Suzukiban, akár német motorok is kerülhetnek az egyterűbe. Az R3-at az Indiában népszerű Toyota Innova konkurensének szánják.