A legerősebb Polo ugyanazt az 1,4 literes turbós-kompresszoros motort kapta 180 lóerővel, mint a Seat Ibiza Cupra is. Ez 6,9 másodperces százas sprinthez elegendő, a végsebesség 229 km/óra. A Volkswagen-csoport XDS nevű elektronikus differenciálzárja alapáron jár majd sportos kisautóhoz, viszont a hétfokozatú DSG automataváltó feláras lesz.
A Polo GTI futóművét a sportos karakterhez hangolják: a széria változaténál 15 milliméterrel lejjebb ültetik, valamint keményebb lengéscsillapítókat és rugókat kap az autó. A Polo GTI láthatóan a nagyobb testvér Golf GTI kicsinyített változata. Kívülről a méhsejt szerkezetű hűtőrács és a jellegzetes ötlukú könnyűfém felnik tűnnek fel, az utastérben a kockás kárpitozású sportülések és a lapított aljú kormánykerék ismerősek. Hivatalos magyarországi árakat még nem tudunk, de biztos, hogy három és ötajtós változatban is kapható lesz.