Dőlésszögmérő és acélövek a gumiban

Vágólapra másolva!
A német Metzeler gumigyár legújabb fejlesztésű sportmotor-abroncsában különböző feszességű acélöveket tekertek fel, amelyek állítólag mintegy nyolc százalékkal növelik a tapadást. A speciális felépítés mellett dőlésszögmérőt is nyomtak a gumi mintájába, amelynek gyakorlati haszna ugyan a nullával egyenlő, de ötletesen nyomon követhetjük a döntögetésünk határait.
Vágólapra másolva!

A nem túl fantáziadús Sportec M5 Interact nevet kapta a Metzeler legújabb közútra szánt motorgumija, amellyel speciális mintájának köszönhetően száraz és vizes aszfalton egyaránt jól tapad. Az új gumi tapadását nem csupán a mintázata segíti, hanem speciális, ötzónás acélöves felépítése is. Ennek az a lényege, hogy a motor "gerincét" alkotó acélöveket különböző feszességgel tekerték fel, így hasonló eredményt értek el, mintha különböző keverékeket használtak volna a gumin belül, csak átmeneti hatás nélkül. A gyár sajtóanyaga szerint a tapadási összterület - a dőlésszögtől függően - akár 8 százalékkal növekedhet.

Forrás: Metzeler

Szintén ötletes, ámde kevésbé praktikus megoldás, hogy a gumi szélére dőlésszög-jelzőket is nyomtak, így bárki könnyedén leolvashatja, hogy mennyit sikerült eltüntetnie a "majrécsíkból" egy-egy kiadós motorozás után.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!