A GT3-as változat lehetővé tenné, hogy az Audi egy-két évenként újabb változatokat hozzon ki az R8-ból, mint ahogy azt a konszerntárs Lamborghini teszi a Gallardo esetében, vagy a Porsche a 911 GT3-al és a GT2-vel.
Idén már ötven darab verseny-R8 gyártására kaptak megrendelést. Armin Kappler, a fejlesztés vezetője megerősítette, hogy egy példányban már legyártották a leendő utcai változatot, amely el is nyerte a cégvezető Ferdinand Piëch tetszését, de a végső döntést még nem hoztak meg az R8 GT3 gyártásának beindításáról.
2014-körülre várható a 2006-ban bemutatott R8 utóda, amelynek a fejlesztésében már a versenysorozatban szerezett tapasztalatokat is felhasználják. Az Autocar szerint az alumínium térvázon több ponton változtatnak, a nagyobb teherbírás érdekében elképzelhető, hogy karbonszálas erősítést is alkalmaznak majd a kritikus terhelési pontokon. Még nem tudni, hogy alkalmaznak-e a duplakuplungos váltókat, mert a Lamborghini állítólag ódzkodik tőle, de egészen biztos, hogy a következő generációs Audi R8 és Lamborghini Gallardo is azonos műszaki alapokra épül majd.