Elsősorban vadabb külseje miatt lehet vonzó az új Qashqai
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Nissan Qashqai három évvel ezelőtti bemutatkozása óta igen sikeres pályát futott be a világon, így hazánkban is. Akkoriban az első bemutatón a Nissan új elképzelését - miszerint a kompakt kategóriában egyszerre többféle autó is kínálnak - sokan kétségekkel fogadtak, hiszen hogyan férhetne meg egymás mellett ennyi modell, veszélyesek lehetnek egymásra. Ez részben be is jött, hiszen minden idők egyik legrondább Nissanja, a Tiida láthatatlanul tűnt el a márka kínálatából.
Maradt a Qashqai, amely hozta az eredményeket: dübörög a gyártószalag, több mint félmillió darabot adtak már el, hazákban pedig több mint háromezret, a tavalyi évben 859 darab kelt el Magyarországon.
Belül az anyagfelhasználás javult, plusz a műszerfalon jobb a kijelző
Nem indokolták tehát a váltást az értékesítési darabszámok, az újonnan érkező vetélytársak modernizációja miatt azonban a Nissan is szükségét érezte, hogy egy kicsit frissítse a Qashqait. Plusz jön a Juke, amely miatt amúgy is jobb összefésülni a modellkínálatot. A régi Qashqai kicsit öregecskének tűnt volna az újak között.
Kicsi, de nagy - Juke
A csúcsváltozatban bemutatkozik a Nissan új fejlesztésű, 1,6 literes turbómotorja, amely 190 lóerő és 240 Nm leadására képes. Nem véletlen, hogy ennek az autónak a karaktere is gombnyomásra változtatható lesz egy elektronikusan vezérelt rendszer segítségével. Az alapmotor egy 117 lóerős 1,6-os benzines lesz, a már jól ismert 1,5 dCi pedig a mostani 105 helyett már 110 lóerőt ad le. Az alapmotorhoz ötfokozatú manuális váltó jár, és csak elsőkerék-hajtással kapható, az erősebb benzines és a dízel már alaphelyzetben hatfokozatú váltóval szerelt, és lehet választani összkerékhajtást is. A csúcsváltozatba új CVT váltó is rendelhető. A bemutatón azt is megtudhattuk, hogy az előzetes felmérések szerint a Juke-ot húszas-harmincas éveikben járó, dinamikus fiatal férfiak fogják elsősorban vásárolni, akik ki akarnak tűnni a tömegből. A Juke hazánkból indul európai bemutatkozó körútjára, és várhatóan az év vége felé, legkorábban ősszel elkezdődik a magyarországi értékesítés is. |
Elsősorban a stílus változott, kicsit szebb, dinamikusabb megjelenésű, jobb minőségű autó volt a cél, amellyel pár korábbi hibát is korrigáltak. A nemzetközi bemutatón már Gulyás úr hosszasan vezethette az új Qashqait, a menetpróbáról szóló cikkünkben ki is fejtette a véleményét, így az is kiderült, hogy sok műszaki újdonság nincs.
Az ára nem sokat változott, a felszereltsége enyhén javult
Kétségkívül szebb lett, sportosabb, dinamikusabb megjelenésű, de másra nehéz felfigyelni. A motorok maradtak a régiek, maximum a károsanyag-kibocsátás javult minimálisan. Hamarosan jön az 1,6-osba a start/stop-rendszer, ez tovább javíthat az alapmodell értékein. Az utastérben a műszerfal műanyagja egy kicsit puhább lett, plusz van egy új tárolórekesz (kétkerék-hajtásúaknál kettő). Maradtak a felszereltségi csomagok, mindegyik kibővült viszont még egy-két plusz extrával, és az árlista sem változott számottevően.
Visia | Acenta | I-Way | Tekna | |
Benzin | ||||
1.6 l 84 kW (115 LE) | 4 990 000 | 5 550 000 | 6 035 000 | 6 310 000 |
2.0 l 103 kW (140 LE) | 5 590 000 | 6 150 000 | 6 635 000 | 6 910 000 |
2.0 l CVT 103 kW (140 LE) | - | 6 750 000 | 7 235 000 | 7 510 000 |
Dízel | ||||
1.5 dCi 78 kW (106 LE) | 5 690 000 | 6 250 000 | 6 735 000 | 7 010 000 |
2.0 dCi 110 kW (150 LE) | 6 390 000 | 6 950 000 | 7 435 000 | 7 710 000 |
2.0 dCi A/T (6 fokozatú automata) 110 kW (150 LE) 4x4 | - | 8 200 000 | 8 685 000 | 8 960 000 |
Az alapverzióhoz képest hatszázezer forint a +2 kivitel felára, plusz 650 ezerbe kerül, ha kérjük a kapcsolható összkerékhajtást is. Vezetni ugyanolyan, mint a régit, de ismét felfigyelnek rá az emberek - vagyis megint kicsit vonzóbb sok kompakt vetélytársánál.