Az első szakaszon kicsit hibázott, a másodikon viszont nem: Turi Tamás minimális különbséggel áll a második helyen
A kissé csonka Veszprém-rali első napján két gyorsaságit rendeztek. A mezőny dolgát eléggé megnehezítette a 36-37 fokos hőség - el lehet képzelni, hogy ez mit jelent tűzálló ruhában, bezárt autóban -, és a hatalmas por. Ahogy számítani lehetett rá, a versenyautók száma végül alig érte el a félszázat: bár 71-en neveztek az első osztályba, az első gyorsaságit végül mindössze 58 autó teljesítette.
A leggyorsabb közülük Aschenbrenner volt, aki hiába indult elsőként, a porral neki is meggyűlt a baja, mivel a litéri pálya körgyorsasági volt, továbbá helyenként a kacskaringós vonalvezetés miatt a saját maga által keltett porfelhőben kellett autóznia. Hideg Krisztián érte el a második időt, Asihoz hasonlóan egy N-es Evo IX-es Mitsubishivel, a harmadik az S kategóriában induló Matics lett, míg a negyedik időt Turi autózta. Csak utánuk érkeztek az S2000-es autók, Herczig, ifj. Tóth sorrendben. Mögöttük Menya és Elek kezdte a futamot kitűnő eredménnyel, Kakusziék a vadonatúj Fiesta S2000-rel a 11. helyen indítottak.
A rohamosan romló állagú pályát másodszorra már Turi Tamás teljesítette a leggyorsabban, bizonyítva hogy Asi sem verhetetlen és hogy bizony tényleg meg lehet csípni az N-es gépekkel az S2000-eseket. A rajtnál némi időt elveszítő Asi jött be másodiknak, ifj. Tóth pedig egy harmadik idővel jelezte, hogy vele is számolni kell a hétvégén. Herczig a negyedik helyen éppencsak megelőzte Hideget, Botka és Kazár defektet kaptak, Hadik pedig kiesett.
Az első napi két gyorsasági után Asi vezet, alig egy másodperccel Turi előtt, utánuk Herczig, Hideg, ifj. Tóth a további sorrend. Hatodik Matics, hetedik Kazár, mögötte a remekül kezdő Elek, az első tízbe Balogh és Osváth fértek még be, Kakuszi a Fiestával a 11. A murván nem nagyon éltek a kétkerék-hajtású autók, Bútor egyelőre csupán a 18. helyen áll.
Talán vasárnap jobban megy majd Herczignek, többen is gyorsabbak voltak nála a nyitányon
Érdekesség, hogy ha a jelenlegi sorrendben érne véget a Veszprém-rali, akkor Aschenbrenner már bajnokként mehetne haza. Azonban a verseny még nagyon hosszú, vasárnap jön a java, ráadásul az időjárás-jelentés szerint még vihar, illetve jelentős csapadék várható, s ez alaposan megkeverheti a lapokat.
A verseny állása két gyorsasági után:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 16:39,4 |
2. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1,2 |
3. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | +6,4 |
4. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +8,0 |
5. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +9,1 |
6. | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII | S3 | +15,0 |
7. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +24,0 |
8. | Elek/Ferencz | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +24,6 |
9. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +27,7 |
10. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +33,1 |