Alapos felkészülés után kezdődött el a Magyarországon először látható Le Mans Series. Szombatra elsősorban szabadedzéseket és kvalifikációs futamokat szerveztek, a Lamborghini Blancpain Super Trofeo betétfutam versenyzőinek azonban nem kellett vasárnapig várni, hogy összemérhessék tudásukat. Már délután megrendezték a háromfordulós futam első versenyét a gyári csapatnál vendégeskedő Michelisz Norberttel a kupás Gallardo kormányánál.
Elsőként a Radical Masters autói gördültek be a pályára, hogy megkezdjék az ismerkedést a legtöbb pilótának kihívást jelentő aszfaltcsíkkal. A szivárvány és persze a csapatok színeiben játszó, éles hangú, apró versenygépek egymás után gurultak végig a bokszok előtt, és folyamatosan árasztották el a pályát. A Le Mans-i prototípusok kicsinyített másának is tekinthető Radicalból bal- és jobbkormányos kivitel is pályára lépett, bár a sofőr köré épített térvázas karosszériában legfeljebb húsz centiméter eltérés lehet a két üléspozíció között.
Első ránézésre látszik, hogy a hazájában utcán is használható brit gép versenypályára született. Csak úgy tapad a forró aszfalthoz, miközben úgy száguld a célegyenes előtti utolsó visszafordító kanyar felé, mintha a pilótának esze ágában sem lenne lassítani. Csodálkozni sincs időnk, a Radical már a kigyorsításhoz szedi össze minden erejét, miközben a gyakorlás és a játék kedvéért egy elszánt ellenfél előzni próbál a belső íven, pedig ez még nem vérre menő küzdelem, csupán erőpróba. Láthatóan minden helyzetet igyekeznek kipróbálni a verseny előtt.
Így kezdik meg az edzést a Lamborghini-kupa résztvevői is. A nagy koncentrációt igénylő körözgetés közben érezhetően nincs akkora nyomás a pilótákon, mint egy-egy futam alatt, de a negyvenperces szabad száguldozás közben is láthatunk éles helyzeteket. Két Gallardo lökhárítója majdnem összeér, egy másik látványos gumifüstbe burkolózva pördül meg az egyik kanyar kijáratánál. Miközben tart a felkészülés, van időnk megcsodálni a versenykiegészítőkkel és szponzormatricákkal díszített, fényesre pucolt olasz gépek lenyűgöző karosszériáját, és hallgatni a pálya bármelyik pontján tisztán kivehető, karcos hangjukat.
A szoros időbeosztásnak köszönhetően legfeljebb néhány percig marad üresen a pálya, mielőtt a hangosbemondó a főszereplők, vagyis a Le Mans-i autók érkezéséről tájékoztat. A több különböző kategóriában induló, kivételes alapossággal felkészített versenygépeknek elég egy kör, hogy meggyőzzenek minket, a huszonnégy órás verseny az autósport krémje. A Radicalok és a Lamborghinik vérpezsdítő összecsapása csupán bemelegítésnek tűnik a földből alig kinövő prototípusok, vagy a pályát súroló Aston Martinok, Ferrarik, Porschék és Spykerek hatásos belépője után.
A csúcsgépek egymástól néhány centiméterre, világító fényszórókkal, csapatostul tűnnek fel a célegyenesben, majd szívbemarkoló hangorkán kíséretében robbanásszerű gyorsasággal száguldanak el a lelátók előtt, egyenesen az egyes kanyar felé. Semmi máshoz sem hasonlítható az a hangulat, amit a jellegzetes típusok feltűnése és életveszélyes csatái teremtenek a Hungaroring szűk kanyarjaiban. Pilótáik látszólag igyekeznek kihozni a maximumot belőlük, miközben hátulról és oldalról is olyan közel autóznak egymáshoz, ami a legélesebb küzdelemben is meglepetést okozna, pedig ezek még csak a próbakörök. Nem is szeretik az araszolást a kihegyezett motorok, a boksz felé lassan guruló gépek hangja inkább traktorra, mint versenyautóra emlékeztet.
A Lamborghini-futam első versenye jó alkalom volt arra, hogy egy rajtrácsos indulást is nyomon követhessünk. A kvalifikációs futamon megszerzett helyre precízen beállított Gallardók körül nagy a mozgolódás, a csapattagok lázasan egyeztetnek, miközben napernyős lányok és hővisszaverő takarók óvják a pilótákat és az autóikat a délutáni napsugaraktól. Egy szőke lány "három perc" feliratú táblát emel a magasba, majd hamarosan mindenkit leparancsolnak a pályáról, akinek nincs a neve ráragasztva egy Gallardo oldalára. Az úriemberek beindítják a motorokat, és elindul a felvezető kocsi, nyomában a mezőnnyel.
Guruló rajttal indul a verseny, a gyári csapat autója a második helyről kezd, volánja mögött Michelisz Norbi alkalmi csapattársával, a Lamborghini tesztpilótájával. Negyven percig körözhetnek a pályán, és ebbe legalább egy kiállásnak bele kell férnie. A fekete Gallardo begördül a bokszba, Norbi készen áll, máris a gázra lép, és körről körre egyenletesen zárkózik fel, megtartva a kvalifikáción megszerzett második helyet, és megcélozva a győzelmet jelentő elsőt.
Még van esély az előzésre, de ekkor egy alkatrész megadja magát, és Norbi keresztbefordul a pályán. Lassan csorog be a bokszba, ez a verseny elúszott. A VIP-vendég kimarad a pezsgőzésből, de vasárnap újult erővel, a nyolcadik helyről vághat neki a második futamnak, amit később még egy harmadik is követ. Négy órától azonban Le Mans bajnokaié a terep, akik éjszakába nyúló ezerkilométeres versenyen mérhetik össze megbízhatóságukat.