Önmagáért beszél a spanyol-olasz dizájn
Ritka gyöngyszemet kaptunk a kezünk közé. A Derbi még unikumnak számít hazánkban, a spanyol motorgyár modelljei nem túl ismertek, pedig a 125-ös világbajnokságon régóta meghatározó szerepet játszanak. A gyár 85 éves fennállása során több mint 85 világbajnoki futamgyőzelmet és 19 világbajnoki címet gyűjtött be, és olyan versenyzők köthetők a márkához, mint Ángel Nieto, Ricardo Tormo, Jorge Martínez "Aspar". A Derbi szándéka a GPR 125-tel nem is kétséges: miközben tiszteleg sportsikerei előtt, egyben fitogtatja is erejét, lévén teljesen új mércét állított fel a 125-ös sport kategóriában.
Hihetetlenül könnyen borítható egyik kanyarból a másikba a kis Derbi
Mint egy álmos macska a meleg háztetőn, nyúlok el a tank felett. Próbálok a lehető legkisebb frontfelülettel támadni a szélnek, hogy gyorsuljunk. Mindeközben igazán jól szórakozom, és azon ábrándozom, micsoda mámor lett volna ezzel a géppel kezdeni a motorozást tizenéves koromban. Az unalmas egyenesek helyett inkább a kanyarokat vadászom a szélvédő mögül kilesve. Alapos indok erre, hogy még bejáratási periódusában van a motor, amire figyelmeztet a váltólámpa is, 8000 1/min-nél piros fényével veszekszik a pilótával, hogy legyen szíves visszaengedni kicsit a gázból. Ekkor hatodikban 96 km/órát mutat a digitális műszerfal. Ez a tempó kényelmesen tartható, bár a bejáratási szakasz tiszteletben tartása mellett egyre jobban kínoz a kísértés, hiszen csak most jön az igazán élvezetes fordulatszám-tartomány. Egyelőre marad a nézelődés, de egy cseppet sem unatkozom.
A felső villahíd kidolgozása és a MotoGP stílusú műszerfal önmagáért beszél
A felső villahíd felemelő esztétikai élményben részesíti a fölé hajló motorost, látványos merevsége mellett egyben diszkrét otthont lelnek itt a jobb és bal oldali kormányrudak. Hú de sportos! A műszerfalra nézve azonnal a MotoGP hatása alá kerül az ember, és ez nem a kék háttérfény érdeme. A mutató már a múlté ebben a kategóriában is, hiszen az LCD mindent tud: digitek jelenítik meg a sebességet, kis pálcikák a fordulatszámot, van üzemanyag-szintjelző, összes és napikilométer-számláló, óra, és ami manapság már egyetlen sportmotorról sem hiányozhat, legyen az bármilyen pirinyó hengerűrtartalmú, itt a már emlegetett váltófény.
A teszt a Motorrevüben jelent meg.