Továbbfejlesztették a versenyautó aerodinamikai elemeit, így jobb hatásfokkal üzemel a hűtőrendszer. A hűtés korábban sok problémát okozott a csapatnak, az új rendszer viszont már bizonyított a 48 fokos hőmérsékletben végzett marokkói tesztelésen, ahol az autó szinte műszaki problémák nélkül futott. Külseje is változott a Touaregnek, a szériaváltozathoz hasonlóan elöl-hátul új LED-es lámpákat kapott, és lendületesebb lett az ablakok vonala is. A hasonlóság ellenére a csővázas versenyautónak nincs közös alkatrésze a szalonban megvásárolható szériaautóval.
Jól bevált dízelmotorja is fejlődött, a 2,5 literes TDI 300 helyett már 310 lóerőt teljesít a hatékonyabb töltőlevegő-hűtőnek köszönhetően, nyomatéka továbbra is 600 Nm. Ezt az erőt egy három kerámia tárcsából álló, ZF gyártmányú kuplung juttatja el a kerekekhez, amelyeken 235/85 R16 méretű BF Goodrich terepgumik feszülnek.
Valamivel kevesebbet fogyaszt a motor elődjénél, és úgy alakították át, hogy akár az extrém magasságot is jobban bírja, mert az Andokban, akár ötezer méteres hegyek ritka levegőjében is mennie kell majd. Átdolgozták mind a három önzáró differenciálművét és a Touareg ötfokozatú szekvenciális váltóját is.
A Race Touareg 3 mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége 188 km/óra - szinte bármilyen terepviszonyok között.
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Az autó készen áll a 2011-es, 4500 kilométeres Dakarra, már most túl van több mint tízezer kilométernyi tesztelésen, de hamarosan még versenykörülmények között is kipróbálják az ázsiai Selyemút-ralin. A négy gyári autót Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah, Giniel de Villiers, és Mark Miller fogja vezetni.