Bútor Róbert ismét közel került ahhoz, hogy megszerezze pályafutása első abszolút győzelmét. Ifj. Tóthnak ugyanezzel az autóval már sikerült idén
Utoljára augusztusban volt magyar bajnoki futam, ahol a főbb kérdések eldőltek, az Aschenbrenner/Pikó páros nyerte a 2010-es pontvadászatot. Két hónap szünet után Pécs környékén fejeződnek be az idei küzdelmek, s hiába talált már gazdára a legtöbb kategória év végi első helye, érdekes versenynek ígérkezik a Mecsek-rali, pláne, hogy a futam bekerült az IRC sorozat 2011-es előzetes naptárába is.
A sok évtizedes tradíciók, a remek pályák, illetve a város mediterrán hangulata miatt sokak kedvence a futam, még annak ellenére is, hogy általában a csapadék nem kíméli a mezőnyt, sőt, október derekán reggelente még fagyhat is. Péntek délután megrendezik a jól ismert szlalom-jellegű prológot, illetve a szombat-vasárnapi pályákat is a legtöbb versenyző kívülről fújja. A 28 kilométer hosszú, Orfű és Árpádtető közötti szakasz ígérkezik vízválasztónak, melynek specialitása, hogy a tó körül két kört kell futni, így sikerült a távot meghosszabbítani. A szisztéma a korábbi esztendőkben is jól bevált, a nézők így többször láthatják a versenyautókat, akik remélhetőleg nem akadályozzák majd egymást. Vasárnapra mindössze két gyorsasági maradt, kora délután véget is ér a verseny, és ezzel az idei első osztályú bajnokság.
Tekintélyes a hiányzók listája: az év végi második, az apai örömök elé néző ifj. Tóth csupán előfutóként vesz részt a futamon, Turiéknál pedig a szezon során történt káresetek miatt elfogyott a pénz. Turán Frigyes már a következő hétvégi, katalóniai vb-futamra készül - minden eddiginél profibb körülmények között, egy gyári Ford Focus WRC-vel indul majd - így ő igazoltan lesz távol.
Győzelemmel szeretné zárni a balul sikerült szezont a Herczig/Baranyai kettős. A Skoda új dekorációt kap a fináléra
Az 1-es rajtszám ezúttal is az Aschenbrenner/Pikó párosé, ám ők ezúttal nem a megszokott Lancerrel indulnak, hanem a számukra már tét nélküli futamon belekóstolnak az R3-as kategóriába egy Honda Civic-kel. Sokan kíváncsiak arra, hogy mire elég Asi kezei között az autó, a pilóta saját bevallása szerint is az első tízbe várja magát. Herczig Norbert idén még nem nyert futamot, ő és csapata minden erejével azon van, hogy a Mecsekben megtörjön a pechsorozat, és az új színekben pompázó Evo2-es Skoda Fabia legyen a leggyorsabb autó a mezőnyben. Ehhez viszont Bútor Róbertnek is lesz egy-két szava, aki a Janika-féle Peugeot 207 S2000-rel áll rajthoz, s bár új lesz számára a technika, egyértelműen az első hely a célja. Ők ketten már egy évtizeddel ezelőtt is nagy csatákat vívtak a S1600-os Citroën Saxókkal, vélhetően ezúttal is megszorongatják majd egymást. A nevezési lista harmadik S2000-es gépe, Kakusziék Fordja is odaérhet a dobogóra, az előző, borsodi futamon már kezdtek összeszokni a géppel, azóta pedig sokat gyakoroltak. Nem szabad leírni a turbós autókat sem: az N-es Mitsubishik általában tizedekre vannak egymástól, és ismét legalább tucatnyian vannak, akik a pontszerző helyezésekre pályáznak. A helyi körülmények ismerete aranyat érhet, ezért Hideggel, illetve Rangával mindenképpen számolni kell.
A kisebb kategóriákban is elkelt a címek nagy része, ám örömteli módon nem néptelenedett el a mezőny, sokan indulnak közülük is. Az S csoport is szép számmal képviselteti magát a Mecsek-ralin, sok néző a lejárt homologizációjú Mitsubishik és Ladák miatt látogatja el a futamra. A régebbi gépek szerelmeseinek ezúttal különleges csemegében lehet részük, hiszen a Mecsek-rali a hazai első osztály mellett a Historic-eb sorozatba is beleszámít, így többek között olyan autók is láthatók lesznek majd versenytempóban, mint a Lancia Stratos, BMW 2002 Tii, és Porsche 911.
Még az A8-as Mitsubishivel aratott tavaly ezeken a pályákon győzelmet Hideg Krisztián, igaz, akkor Komló-ralinak hívták a versenyt. Ezúttal N-es kocsival próbálja meg befogni az S2000-es gépeket
A versenybe nem számító péntek délutáni prológgal indul a futam, az éles verseny szombat délelőtt kezdődik, és alig 24 órával később véget is ér majd a Mecsek-rali.
A bajnokság állása:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 119 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 86,6 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 47 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 46 |
5. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 27,8 |
6. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 26 |
7. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 24,4 |
8. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 24 |
9. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 17,2 |
10. | Kakuszi/Kakuszi | Ford Fiesta S2000 | N4 | 12 |
A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett