A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Csak álom marad az elektromos Trabant

Vágólapra másolva!
Befektetők hiányában valószínűleg sosem készül el a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott elektromos Trabant.
Vágólapra másolva!

A 2009-es Frankfurti Autószalon egyik legnagyobb durranása volt az elektromos Trabant nT. Az akkor elhangzottak szerint a lítium-ion akkumulátorral szerelt, 1050 kilogrammos autó végsebessége 130 km/óra, hatótávolsága 160 kilométer. A jogtulajdonos cég második autónak szánta az nT-t, adataik szerint a városban közlekedők - őket célozzák meg - átlagosan egy-egy napon ötven kilométert tesznek meg.

A négyszemélyes kiskocsit otthoni konnektorról egy éjszaka, vagyis nyolc óra alatt lehet feltölteni. A cég azt állítja, hogy egy nyolcórás teljes töltés alatt - németországi árakkal kalkulálva - csupán egyetlen eurónyi áramot fogyaszt majd a jármű, vagyis mintegy 276 forintból képes 160 kilométert megtenni.

Most úgy tűnik, hogy álom marad a Trabant feltámasztása, a premier óta gyakorlatilag semmi nem történt a projekt körül, holott 2012-re tervezték a sorozatgyártás beindítását. Ugyan az IndiKar több mint hárommillió eurót ölt bele a tervekbe, újabb befektetőket nem sikerült szereznie. A cég szóvivője szerint ugyan továbbra is zajlanak az egyeztetések, de nem tűnik valószínűnek, hogy a közeljövőben jelentős tőkeinjekcióhoz jut a cég.

Német szakértők szerint az elektromos Trabantnak lényegében befellegzett, több százmillió euróra lenne szükség a gyártás beindításához, ennyi pénzt pedig senki nem fog áldozni egy elektromos retróautóra. Stefan Bratzel egyetemi professzor szerint maximum kis szériában lehetne gyártani az elektromos Trabantot, ez a stratégia azonban csak luxusmodellekkel működik, az nT-t pedig nem annak szánták.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!