Sydneyben ünnepelte világpremierjét az új Ford Ranger, amely az amerikai gyártó "Egy Ford" stratégiája jegyében globális modellként, 180 országban kerül piacra. Ahogy elődje, úgy a most leleplezett modell is a Mazdával közösen készült, alapjain a szintén Sydneyben leleplezett BT-50-nel osztozik.
Formailag közelebb került az egyszerű személyautókhoz a Ranger, a beltér és a műszaki extrák is ezt az érzetet erősítik. Háromféle kabinnal, hátsó- és összkerékhajtással és kétféle hasmagassággal lesz elérhető az újdonság.
Két új dízelmotor debütál a Rangerben, a 2,2 literes TDCi teljesítménye 150 lóerő, legnagyobb nyomatéka 375 Nm, az öthengeres 3,2 literes dízel adatlapján 200 lóerő és 470 Nm-es nyomaték szerepel. Új hatfokozatú kézi és automata váltót fejlesztettek az autóhoz.
A duplakabinos változat platója 100 milliméterrel szélesebb (1560 milliméter), mint korábban, 1549 milliméter hosszú, fala 511 milliméter magas. Minden változatban ESP dolgozik, opcióként függönylégzsákok és tolatókamera jelentek meg. Jövő nyáron indul a sorozatgyártás a thaiföldi Rayongban, később Argentína és Dél-Afrika is csatlakozik.