Tizenegy évvel ezelőtt a kisautók között még újdonságnak számító egyterű karosszériával mutatkozott be a Yaris Verso, melyet szokatlan formavilága praktikus megoldásai ellenére is nehezen emészthetővé, így nehezen eladhatóvá tett. Négy év után meg is szüntették a típus gyártását, egy évtized alatt azonban egyre több gyártó készített hasonló konstrukciójú modellt, melyek divatos külsejükkel a Toyota kisautójánál hamarabb megkedveltették magukat. A japánok újragondolták a koncepciót, és Párizsban már egy vadonatúj modellt mutattak be, melyet elsősorban a Honda Jazz ellenfelének szánnak.
A márka jelenlegi arculatából kilógó Verso-S a Mitsubishi Coltra emlékeztető íves, éles vonalakkal megrajzolt buborékformát kapott. Egyedinek leginkább az orr-részét nevezhetjük, hátuljának tervezése közben valószínűleg túl sokat nézegették a Jazz fotóit, mert a végeredmény túlságosan is hasonlóra sikerült. Az eredeti elképzelés szerint a Verso-S-t igyekeztek minél praktikusabbá tenni és a kis külső méretek ellenére egy jól használható autót készíteni. A mindössze 3,990 milliméter hosszú kisautó 2550 milliméteres tengelytávjának köszönhetően tágas utasteret kapott, amely helykínálata és csomagtere alapján a Toyota szerint egy kategóriával feljebb is megállná a helyét.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
A kellő mennyiségű fényről és a jó térérzetről üvegtető gondoskodik. Minden lehetséges helyen tárolórekeszeket alakítottak ki, és egy fejlett ülésmozgatási rendszert is terveztek az újdonság számára. Csomagtartója dupla fenekű, a lökhárító szintjére emelt padlóval 336, a lapot lesüllyesztve 393 literes, a teljesen síkba dönthető ülések eltüntetésével 1388 literesre bővíthető. Műszerfal a kompakt Versóéra hasonlít, de egyedi megoldásokat is találunk. A középkonzolra egy 6,1 colos, színes érintőképernyő került, a hozzátartozó fejegység mp3-as CD-t, Bluetooth kapcsolatot, USB-s eszközöket és iPod-ot is kezel, parkoláskor pedig tolatókameraként működik.
Kétféle motorral készül, aki benzinesre vágyik az 1,33 literes motort hatfokozatú kézi vagy akár CVT váltóval is megrendelheti, az 1,4 literes D-4D-t választó dízelpártiak kénytelenek lesznek kézzel kapcsolgatni, cserébe 5,5 liter benzin helyett 1,2 literrel kevesebb gázolajjal is eljárhatnak, legalábbis a gyári adatok szerint. Az újdonság várhatóan jövőre érkezik meg az európai kereskedésekbe.