Nyáron jelentek meg az első hivatalos információk az új S60 kombi változatáról, a V60-ról, amely kitölti a kompakt V50 és a felső középkategóriás V70 közötti piaci rést.
A svédek sokáig váratták az új modellre vágyó családokat és cégeket, egy évtizeden át piacon tartották az első S60-ast. Cserébe újragondolták az alapkoncepciót és egy frissebb, sportosabb modellt mutattak be, amely alkalmas arra, hogy kitörjön a jelenlegi márkaarculatból, egy fiatalabb vevőkör számára is vonzóvá téve a hagyományosan családi kocsiként elkönyvelt Volvókat.
Miközben igyekeztek a sportos konkurensekhez igazítani az autót, a biztonsági fejlesztésekkel sem maradhattak le, már általunk is tesztelt innovatív utas- és gyalogosvédelmi rendszereket építettek be az új S60-ba.
A kocka vonalvezetés a múlté, ez már nem is igazi kombi, hanem csapotthátú
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Hasonló elvek szerint kezdték meg a kombi változat fejlesztését is: a praktikus megoldások helyett a stílusos megjelenésre koncentráltak. Elhagyták a megszokott szögletes dizájnt, a V60-ra is ráhúzták a limuzin formanyelvét. A végeredmény egy látványos, lendületes farrész, amely egy csupán 430 literes csomagteret rejt, de variálhatósága miatt mégis sokkal alkalmasabb csomagszállításra, mint négyajtós testvérmodellje. A Volvo elsősorban a különböző szabadidős tevékenységeket kedvelő, fiatal vevőknek szánja az autót, akik szeretnék magukkal vinni sporteszközeiket, vagy hosszabb túrára indulnának.
430 liter nem sok mindenre elég, de bővíthetősége miatt praktikusabb a négyajtósnál
A középkategóriás kombi két-két teljesítményszinten elérhető 1,6-os és kétliteres, valamint egy háromliteres benzines turbómotorral rendelhető. Dízelmotorból kétfélét, egy kétliterest és egy 2,4-est kínálnak, összkerékhajtás csak a csúcsmotorokhoz elérhető. Mindegyikhez öt különböző felszereltségi szint választható.
A V60 alapára 1,6 literes 150 lóerős turbós benzinmotorral, hatfokozatú kézi váltóval 8 290 000 forint, 400 ezerrel drágább a limuzinnál. A háromliteres 304 lóerős, hatfokozatú automatával kínált összkerekes csúcsmodellért legalább 14 390 000 forintot kérnek. Kétliteres, 163 lóerős alap dízelhez 9 290 000 forintért, 2,4 literes 205 lóerős összkerekes, automata váltós csúcsváltozathoz 13 500 000 forintért juthatunk.