Kínai modell korábban nem fordult meg az Euro NCAP szakértőinek kezei között, az aktuális körben törték össze az első ázsiai típust. A Landwindnek nem lehettek jó emlékei, 2005-ben az ADAC töréstesztjén csúnyán leszerepelt a gyártó szabadidő-autója, most a CV9 kompakt egyterűvel próbálkozott.
Kifejezetten az európai forgalmazásra szánt változatból szerzett példányokat az Euro NCAP, az egyetlen jó hír, hogy a nullás minősítést megúszta az autó. Ez némi előrelépést jelent ugyan, de a mai mezőnyben a kétcsillagos eredmény is megfeleltethető életveszélyes minősítésnek.
Éppen csak egyben maradt az utascella, kicsivel nagyobb tempónál már teljesen összeroppanhatott volna, így a 34 százalékos felnőttvédelem akár hízelgőnek is mondható. 45 százalékos gyermek- és 31 százalékos gyalogosvédelemmel zárt az autó, mely a biztonsági extrákat csak hírből ismeri, ennek köszönhető a 29 százalékos értékelés.
Meglepetésből két kisebb akadt a teszten, a Jaguarnak luxusmárka létére nem sikerült megszereznie az öt csillagot az XF-fel, de a Nissan is betlizett a Micrával, a négy csillag ma már kevés a kisautó-szegmensben. 78 százalékos az XF, 84 százalékos a Micra felnőttvédelme, az XF gyermekvédelemből (65 százalék), a Micra biztonsági extrákból (57 százalék) vizsgázott rosszul.
Egy négycsillagos résztvevő volt még, a Volkswagen Amarok pickup, az összes többi tesztelt modell öt csillaggal távozhatott. Ezek az Audi A1, Mini Countryman, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Kia Sportage, Kia Venga (az előzményről itt olvashat), Opel Meriva, Seat Alhambra, Volkswagen Passat és Volkswagen Sharan.