Vágólapra másolva!
Bár a főbb kérdések eldőltek, Loeb és a Citroën is megvédték címüket, maradt azért még nyitott kérdés a walesi szezonzáróra. A második helyért hárman is csatáznak, és az SWRC és a PWRC sorozat trónja is kiadó még.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP
Petter Solberg 2005 óta nem nyert futamot, idén viszont többször is közel állt az első helyhez. Walesben ő az egyik nagy esélyes

Kevés kivételtől eltekintve az utóbbi időkben rendre Walesben zárul a rali-világbajnokság. Tavaly az első hely sorsa csak az utolsó fordulóban dőlt el (Loeb egypontos hátránnyal érkezett a futamra, de legyőzte Hirvonent, és megvédte címét), idén jóval egyszerűbb a képlet. Loeb már két versennyel ezelőtt, hazai pályán begyűjtötte hetedik összetettbeli elsőségét, és a Citroën is legyőzte a Fordot a gyártók értékelésében. A helyezések sorsa viszont még nyitott: az ezüstös pozícióra hárman is pályáznak, Ogier, Latvala és Petter Solberg.

A pályák nagy része ismerős a párosok számára a korábbi esztendőkből, ahogy a körülmények is: sár, eső, köd, reggelente pedig akár hó és jég. A tapasztalat sokat ér ilyen útviszonyok mellett, hiszen méterről méterre változhat a tapadás, a fák pedig nagyon közel vannak az utak mentén. Hogy még nehezebb legyen a versenyzők dolga, a szombati programban lesz majd egy jó adag aszfaltos rész, melyet természetesen murvagumikkal kell majd teljesíteni.

Loeb helyzete a legkényelmesebb: minden teher nélkül, felszabadultan versenyezhet, de természetesen győzni érkezett Walesbe is. Csapattársa ezúttal Ogier lesz, aki Spanyolországban hibázott, s ezzel alaposan magára engedte üldözőit. A fiatalabbik Sébastien murván már most a leggyorsabbak egyike - idén ezen a talajon rendre legyőzte Loeböt is -, ha győz, övé az év végi második hely. Ehhez Petter Solbergnek is lesz egy-két szava, ő korábban négyszer nyerte a futamot, és szinte hazai pályán érezheti majd magát. Bár az utóbbi időben nem jöttek annyira a sikerek, 2010-ben többször is a dobogón végzett a norvég a privát C4 WRC-vel, és az utolsó futamon mindent meg fog tenni, hogy öt esztendő után végre nyerjen egy ralit. A Citroën Junior csapatát ezúttal Sordo és Räikkönen alkotják. A spanyol alighanem egy ideig utoljára ül a francia autóban, a hírek szerint közel áll a Forddal való megegyezéshez, mivel jelenlegi munkaadója csak nagyon sok pénzért biztosítana neki ülést 2011-re.

Forrás: Stobart
Nem pihentek az M-Sport szerelői a Spanyol-rali óta: a Turán Frigyesék által összetört Focus WRC a szerda esti teszten már régi fényében tündökölt Henning Solberg kezei között

A Ford csapat nem igazán zár jó szezont, az utóbbi négy futamon egyetlen dobogós helyezésük volt, de egy győzelem szépségtapasz lehetne számukra. Latvala és Hirvonen is nyertek már Walesben, komoly teszttel készültek a Focus WRC utolsó világbajnoki fellépésére. Jó helyezést érhetnek el a Stobat pilótái: Wilsonnak murván egészen jól megy, pláne Henning Solbergnek, aki azzal az autóval fog indulni, melyet Turán Frigyesék két hete nagyon összetörtek Spanyolországban. A szerelők már múlt hétfőn nekiestek a karosszériának, és időre elkészültek a munkával. Nem sokkal ezután Ken Block is adott nekik elfoglaltságot, de az amerikai a hétközi privát gyakorláson annyira leesett az útról, hogy a Ford bukócsöve is megsérült - szerencsére volt az M-Sportnál másik autó. WRC-vel indul még Östberg (Subaru), aki könnyen pontszerző helyen végezhet, illetve Al Quassimi, ő ezúttal is a gyári Ford csapat tagja lesz. Szintén Focus WRC-t hajt majd a kínai Dong, illetve a brit Stephenson.

Környezetvédelmi okokból másik helyszínre költöztették és csütörtökről szerdára hozták előre a hivatalos tesztet. A tervezettől eltérően az aszfaltos szakaszon rendezett gyakorláson Ogier volt a leggyorsabb Loeb és Sordo előtt, ám ezekből az eredményekből semmiféle következtetést nem érdemes levonni.

Walesben derül ki, hogy ki nyeri az SWRC és a PWRC sorozatot. Mindkét kategóriában többen is esélyesek, de a legjobban talán Pons és Araujó állnak, akik jelenleg vezetik saját értékelésüket. Ismét lesz magyar páros a mezőnyben, a svédországi hó és a német aszfalt után a brit sarat is kipróbálja az ifj. Érdi/Táborszki kettős. Autójuk az idén megszokott N csoportos Lancer Evo IX lesz, szereplésükről folyamatosan hírt adunk majd.

Forrás: AFP
Jövőre is biztosan Ogier-é lesz a 2-es rajtszám, de az még nem dőlt el, hogy idén kinek jut az ezüst. A francián kívül Latvala és Solberg is pályáznak rá

A futam a csütörtök esti prológgal kezdődik, majd péntek reggel már igazi terepen folytatódik. Az első versenynapon összesen hat murvás szakaszt kell teljesíteni.

A világbajnokság állása:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC 251
2.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC 167
3.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC156
4.P. Solberg/PattersonCitroën C4 WRC 151
5.Sordo/VallejoCitroën C4 WRC140
6.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC114
7.Wilson/MartinFord Focus RS WRC68
8. H. Solberg/PrevotFord Focus RS WRC/Fiesta S200037
9.Villagra/Perez/DiazFord Focus RS WRC36
10.Räikkönen/LindströmCitroën C4 WRC21

A világbajnokság állása, gyártók:

1.Citroën Total World Rally Team 431
2.BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 304
3.Citroën Junior Team199
4.Stobart M-Sport Ford Rally Team158
5.Munchi's Ford World Rally Team 58

A világbajnokság állása, SWRC:

1.Pons/HaroFord Fiesta S2000108
2.Prokop/TomanekFord Fiesta S2000104
3.Ketomaa/BergstenFord Fiesta S2000101

A világbajnokság állása, PWRC:

1.Araujó/MiguelMitsubishi Lancer Evo X108
2.Flodin/BergstenSubaru Impreza STi90
3.Paddon/KennardMitsubishi Lancer Evo X82


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!