Ha csak minimális előnnyel is, de Latvala defektje után Loeb vezeti a versenyt
A csütörtök esti villanyfényes prológot Cardiffban rendezték meg egy rövid, aszfaltos szakaszon. A szemerkélő esőben a murvagumival való csúszkálás Loebnek sikerült a legjobban, de csupán tizedek választották el egymástól az élmenőket, nagy különbségek még nem alakultak ki közöttük.
Péntek reggel megmutatta igazi arcát a Wales-rali: hideg, szeles, esős időben indult útjára a mezőny. Az első, 32 km hosszú gyorsasági teljesen saras volt, Latvala alkalmazkodott a legjobban az útviszonyokhoz és futott egy első időt. Loeb vétett néhány kisebb hibát, ezért inkább lassított a pálya második részén, Solberg is megelőzte. A tizedik helyen beérő Räikkönen már több mint egy percet kapott Latvalától, pedig ezúttal nem csúszott le az útról. A második pálya rövid, de annál nehezebb volt. A Sweet Lamb nevű, mindössze négy kilométeres szakasz tele van ugratókkal és vízátfolyásokkal, és sokszor fogott már ki a legjobb pilótákon is, Hirvonen például itt borult fel 2008-ban. Ezúttal a versenyt vezető csapattársa járt majdnem pórul, amikor belehajtott az első nagyobb tócsába, s majdnem leállt a Focus WRC motorja, de sikerült továbbmennie. Loeb, Sordo és Solberg voltak a leggyorsabbak, a világbajnok összetettben is átvette a vezetést.
Ismét egy hosszú gyorsasági következett, melyen Latvala győzött, és visszavette a vezetést. Féltávnál Loeb alig egy, Solberg pedig 1,9 másodperccel volt lemaradva az élen állótól, pedig a norvég váltója esetenként nem volt hajlandó kapcsolni. Ogier volt ekkor a negyedik, akit Sordo követett kissé lemaradva, nyomában az igazi formáját továbbra sem találó Hirvonennel. Ők hatan ezúttal is messze a többiek előtt jártak, Henning Solberg, Ostberg és Wilson tudták még úgy-ahogy tartani a lépést, az ezúttal inkább a biztonságot szem előtt tartó Räikkönen és Block inkább az SWRC kategória élmezőnyével viaskodtak.
Egész nap remekül ment Latvalának, ám egy defekt alaposan visszavetette. A hatodik helyről nehéz lesz megtartania az év végi dobogós pozíciót
Nem tért vissza a mezőny a fővárosban felépített szervizparkba, hanem a szerelők mentek az autókhoz. Negyed óra állt rendelkezésre a kerékcserére, és arra, hogy a legszükségesebb tennivalókat elvégezzék a kocsikon, majd újra nekifutottak a párosok a reggeli etapnak. Az időjárás nem javult, sőt ekkorra már annyira esett az eső, hogy a pályákon végig állt a víz. Ogier és Latvala nyerték az első szakaszt, Loeb visszaesett a negyedik helyre, bár csak nyolc szekundum volt a hátránya. Sordo annak is örült hogy beért a célba, mivel nagy sebességnél, hatodik fokozatban sikerült megpördülnie, óriási szerencsével úszta meg az esetet.
A rövid pályán Loeb oktatta a mezőnyt, de az összes pilóta a napi utolsó, hosszabb szakaszra koncentrált. A francia ezt is megnyerte, ám önmagában ez még kevés lett volna ahhoz hogy átvegye a vezetést, Latvala viszont a pálya elején defektet kapott, és emiatt több mint egyperces hátrányt szenvedett. Solberg érte el a második időt, Ogier a harmadikat, s ez tökéletesen megegyezett azzal a helyezéssel, melyen az összetettben álltak egy nap után.
Az első három duó négy másodpercen belül áll, a negyedik pozícióba feljövő Hirvonen már több mint fél perc lemaradásban van hozzájuk képest. Sordo az ötödik, Latvala pedig a hatodik helyre csúszott hátra. Henning Solberg, és az Ostberget megelőző Wilson következnek utánuk, az első tizest Räikkönen zárja.
Egyelőre nagyon izgalmasan alakul az SWRC és a PWRC mindent eldöntő utolsó futama. Előbbiek között Mikkelsen vezet a bajnoki címért harcoló Ketomaa előtt, riválisa, Pons csak a negyedik. A PWRC mezőnyében Markko Märtin tanítványa, a szintén észt Tänak áll az élen, az összetettbeli éllovas Araújót és Flodint megelőzve. A magyarok szépen teljesítettek a sárban, az ifj. Érdi/Táborszki egység az abszolút harmincadik pozíciót foglalja el, ez a turbós N-es autók között a kilencedik helyet jelenti.
Továbbra is minden esélye megvan Solbergnek ahhoz, hogy megszerezze ötödik győzelmét Walesben. A C4 WRC napközben akadozó váltóját megjavították a szerelők
Szombaton lesz a futam legnehezebb napja: viszonylag sok aszfaltos részt tartalmaznak a pályák, az utolsó szakaszokat pedig sötétben kell majd teljesíteni. Hat murvás gyorsasági, és a szuperspeciál szerepel a programban.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 1:15:34,6 |
2. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +1,8 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +3,6 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +42,2 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +48,9 |
6. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:07,0 |
7. | H. Solberg/Prevot | Ford Focus RS WRC | +2:30,5 |
8. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +3:19,3 |
9. | Ostberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | +3:38,3 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +4:27,1 |
30. | ifj. Érdi/Táborszki | Mitsubishi Lancer Evo IX | +14:15,0 |
SWRC:
1. | Mikkelsen/Floene | Skoda Fabia S2000 | 1:20:44,8 |
2. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | +32,8 |
3. | Brynildsen/Menkerud | Skoda Fabia S2000 | +2:10,0 |
PWRC:
1. | Tänak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | 1:24:40,5 |
2. | Araújo/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo X | +40,9 |
3. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza WRX STi | +42,4 |