Ogier már az első gyorsaságin esett egy óriásit, ezzel alighanem elbukta a világbajnoki második helyét
A pénteki sárdagasztás után szombatra sem javultak a körülmények a Wales-ralin, a pályák továbbra is nagyon csúszósak voltak, különösen az aszfaltos szakaszokon. Rögtön az első gyorsasági többeken kifogott: a vezető helyen álló Loeb túlcsúszott egy elágazáson és veszített némi időt, de sokkal rosszabbul járt a harmadik Ogier, aki a cél előtt nem sokkal felborult, és nagyon összetörte a C4 WRC-t - ő nem is tudta folytatni a versenyt. Solberg profitált a franciák hibáiból, átvette a vezetést, Hirvonen pedig feljött a harmadik helyre. A szakaszt Latvala nyerte, s ezzel megkezdte a felzárkózást az előző napi defektje után.
Tőle szokatlan módon Loeb a második szakaszon is elvétett egy kanyart, és mivel Solberg volt a leggyorsabb, tovább növelte előnyét a francia előtt. A többiek (Hirvonen, Sordo és Latvala) már egy perccel voltak tőlük lemaradva, de egymással nagy csatát vívtak az utolsó dobogós helyért. A harmadik, egyben leghosszabb pálya első része aszfaltos volt, és itt Loebnek nagyon ment: hét másodperccel volt gyorsabb mindenkinél. A szektoridőkből pedig látszott, hogy előnyét a kemény borítású részen szerezte, a sárban Solberg és Latvala is tartották vele a lépést. Az élen ezzel helycsere történt, újra Loeb vezette a ralit.
A szervizelési lehetőség előtt még egy, főként murvás szakasz volt hátra, melyet Solberg nyert, és felzárkózott az ismét hibázó, ezúttal megpördülő Loebre. Latvala érkezett másodiknak, aki ezzel megelőzte a szintén egy piruettet bemutató Sordót, és feljött Hirvonen mögé a negyedik helyre. A hatodik pozícióban álló Henning Solberg hátránya már nagyon nagy volt, de még így is kényelmesen vezett Wilson és Ostberg előtt, akiket Räikkönen és Block követtek.
Szokott helyén megy az idősebbik Solberg-fivér. Henning nem tudja tartani a gyáriak tempóját, de a hatodik helye biztosnak tűnik
Délutánra némileg felszáradtak a pályák, de nem sokat változott a helyzet: Loeb és Solberg csatájáról szólt a verseny, ők ketten voltak az első szakaszon a leggyorsabbak. Latvala, Hirvonen, Sordo volt a további sorrend, a hátsóbb régiókban pedig Räikkönen és Block szenvedtek: előbbinek a futóműve sérült meg, utóbbinak az egyik féltengelye törött el. Az amerikai még lejött a pályáról, de a következő rajtig már nem ért el, feladta a versenyt.
Maradt a sorrend a második gyorsaságin, ahol ismét Loebé lett a legjobb idő, míg Solberg továbbra is a sarkában volt, összesített hátránya mindössze négy másodpercre rúgott. Következett a délelőtt a mezőny nagy részének gondot okozó, részben aszfaltos szakasz, ám másodszorra már nem csak Loeb, hanem Solberg is jól kezelte a körülményeket, így a norvég alig két másodpercet kapott.
Ezt pedig vissza is hozta az utolsó, már sötétben teljesített murvás pályán, melyet megnyert, és 4,6 szekundumra csökkentette a kettejük közötti különbséget. A két éllovas az esti szuperspeciálon is elfoglalta az első két helyet, mindössze két tizedre egymástól futottak a célba. A harmadik hely továbbra is Hirvonené, ám Latvala nagyon megközelítette, miközben Sordo egyre jobban marad le tőlük. A spanyol még így is három perccel vezet a mögötte álló Henning Solberg előtt, akit Wilson követ. Räikkönen megörökölte a nyolcadik helyet a defektet szenvedő Ostbergtől, akit az SWRC kategória éllovasa, Mikkelsen is utolért, ők osztoznak a 9-10. helyen.
Vasárnap Solberg nem csak a hőn áhított futamgyőzelemért hajt majd, hanem az összetett második helyért is. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Loeb azzal sem védheti meg saját csapattársát, Ogiert, ha legyőzi a norvégot, mivel Solberg 18 ponttal is előz. Viszont ott van Latvala, aki egy harmadik hellyel Solberg és Ogier előtt végezne a tabellán, márpedig ha ezen múlik, ő bizton számíthat majd Hirvonen segítségére.
Hasonlóan nagy számolgatásban vannak az SWRC és a PWRC résztvevői is. A S2000-es autók mezőnyében a bajnoki címért csatázó Ketomaa és Pons két nap után a második illetve harmadik helyen állnak, ez pedig a spanyolnak kedvez. A turbósok között Tänak, Semerád, Araújo a sorrend, ezzel a jelenleg harmadik portugál megvédené címét. Flodin volt rá veszélyes, de ő kiesett, miután délután odacsapta a Subaru futóművét egy sziklához. Ifj. Érdiék remekül autóztak a második nap során, nem követtek el nagyobb hibát, és összetettben a 23. helyre jöttek fel.
Hirvonen több mint fél éve, Törökországban végzett utoljára a dobogón. Lehet, hogy ezúttal sem jön neki össze, főleg ha Latvala érdekében le kell mondania a jelenlegi harmadik pozícióról
Vasárnapra négy gyorsasági maradt, ám mivel az egyik 30 km hosszú, nem lefutott még a verseny. A Wales-rali, és egyben az idei világbajnokság kora délután, a Margam Parkban ér majd véget.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 2:32:24,0 |
2. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +4,8 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:28,0 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:36,6 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +1:52,0 |
6. | H. Solberg/Prevot | Ford Focus RS WRC | +5:01,4 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +6:49,5 |
8. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +8:30,9 |
9. | Ostberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | +11:02,3 |
10. | Mikkelsen/Floene | Skoda Fabia S2000 | +11:04,4 |
23. | ifj. Érdi/Táborszki | Mitsubishi Lancer Evo IX | +28:36,7 |
SWRC:
1. | Mikkelsen/Floene | Skoda Fabia S2000 | 2:43:28,4 |
2. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | +25,0 |
3. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +4:26,2 |
PWRC:
1. | Tänak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | 2:50:25,7 |
2. | Semerád/Ernst | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:09,5 |
3. | Araújo/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo X | +3:18,3 |