600 lóerőt ad több mint ötvenmillió forintért az új McLaren-típus
Vadonatúj "elérhető" szupersportautóval örvendezteti meg a rajongókat a McLaren. A Mercedes-Benz SLS AMG-vel és a Ferrari 458 Italiaval versengő, F1-es technikai segítséggel fejlesztett MP4-12C a tervezők szerint mindenben felülmúlja majd a németek csúcsgépét és az olaszok belépőmodelljét. Szénszálas kompozit anyagból készült karosszériája 1300 kilogrammot nyom, középre beépített 3,8 literes, duplaturbós V8-as motorja 600 lóerős, csúcsnyomatéka 598 Nm. Hétfokozatú duplakuplungos váltó juttatja a hatalmas teljesítményt a hátsó kerekekhez, a sofőr normál, sport és versenypálya beállítások közül választhat. Amint befejeződik a finomhangolás, a régóta várt újdonság körülbelül 51 millió forintnak megfelelő angol fontért megvásárolható lesz.
Íves fényszóróiról azonnal felismerhető a megújult C osztály
(Még több C-Class-fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Modelloffenzívát indítanak a stuttgartiak, melyből idén már a kecskeméti üzem is kiveszi a részét. Év elején érkezik a megújult C osztály, majd a kupéváltozat is bemutatkozik. Az S osztály felfrissített kétajtós testvére, a CL 63 és CL 65 AMG is rendelhető lesz, a praktikusabb megoldások kedvelői a Mercedes négyajtós kupéját, a CLS második generációját is megvásárolhatják, de a CLS 63 AMG-re sem kell sokat várni. A nyitott tetős autózás szerelmesei az új SLK és az SLS AMG Roadster érkezésének örülhetnek, de a szabadidő-autók kedvelőinek is kedvez a Mercedes, év végén debütál a Jeep Grand Cherokee-val közös műszaki alapokra épülő ML hibrid hajtással is elérhető új generációja.
A CLS második generációja a márka legfrissebb stíluselemeit viseli
(Még több CLS-fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A és B osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd, ezek közül egy kizárólag itt készül majd. Jörg Prigl, a Mercedes-Benz kompakt autóiért és a Smartokért felelős fejlesztési igazgatója az angol Autocar magazinnak beszélt a Párizsi Autószalonon az új A és B osztályról. Prigl elárulta, hogy teljesen új alapokra, a cégen belül csak MFA-ként (Mercedes Front-drive Architecture) emlegetett padlólemezre épülnek az új alsó-középkategóriás típusok. Annyira újszerű az MFA, hogy szabadalommal védené a gyártó.
Gyári filmen látható először a SLK új generációja
Lehetővé teszi a platform, hogy elkészüljön a B osztály magas üléspozíciójú utódja, de ugyanígy lehetővé válik egy hagyományos, normál magasságú prémium kompakt gyártása is. Nemcsak belső égésű motorok fogadására képes az MFA, akkumulátornak, üzemanyagcellának, CNG- és hidrogéntartálynak is van helye, így sokféle alternatív hajtáslánc is megjelenhet a közeljövőben.
A BlueZero E-Cell Plus tanulmány az új B osztály hírnöke lehet
Már biztos, hogy négyféle karosszériatípust építenek az új padlólemezre, a háromajtós A, az ötajtós B mellett valószínűleg egy szabadidő-autó és egy négyajtós szedán jelenhet meg. Feltehetően január 29-én jelentik be a szabadalmat, éppen 125 évvel azt követően, hogy Karl Benz megkapta a szabadalmat a Motorwagenre. Az új A és B osztályt szerényen már csak úgy emlegetik a Mercedesnél, hogy új fejezetet nyitnak a gyártó történetében; az MFA-padlólemezes négy modell közül kettő készül majd Kecskeméten.
Mini
Könnyített karosszériát és lapos alumínium tetőt kap a Mini kupé
Folytatódhat a Mini sikersztorija. A Detroiti Autószalonon látható lesz a Countryman kupéváltozata, melynek sorozatgyártása egyelőre kérdéses, a rajongók azonban nem maradnak sportos szabadidő-autó nélkül, jön a 208 lóerős, 1,6 literes turbós benzinessel szerelt John Cooper Works kivitel, melynek légellenállását légterelő szettel javítja a BMW. Akik még intenzívebb vezetési élményre vágynak, érdemes megvárniuk a könnyített karosszériával készülő kétüléses kupé és roadster érkezését.
Lendületes formát kaphat a következő Mitsubishi Colt
Thaiföldön kezdődik meg a Mitsubishi új kiskocsijának, a világautónak szánt Colt következő generációjának gyártása. A cég divatos formatervet, egyliteres alapmotort és hárommillió forintos alapárat ígér. Egy kedvező árra szüksége lenne a sikerhez a PSA konszernnel közös környezetbarát mininek, az elektromos i-MIEV-nek is, amely idén Európában is kapható lesz. Az öreg kontinensen népszerű Lancer kilencedik generációját három éve dobták piacra, elérkezett az idő a modellfrissítésre.
Nissan
2011 Év autója a Nissan Leaf lett Európában, legfőbb piaca mégis az Egyesült Államok
(Még több Leaf-fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A 2011-es Év autója díjat bezsebelő elektromos Leaf jelenleg a Nissan büszkesége, Magyarországon azonban nem tervezik az előremutató modell forgalmazását, amelyért elsősorban az infrastruktúra hiánya okolható. Helyette a cég teljesítményorientált csúcsmodellje, a frissítés után 530 lóerősre izmosodott GT-R érkezik, melynek alaktényezője az új lökhárítónak köszönhetően 0,26-ra csökkent, az új diffúzor pedig tíz százalékkal javítja a leszorítóerőt. A sportkocsi LED-es nappali menetfényt és igényesebb utasteret kapott.
A megújult Nissan GT-R 29 500 000 forinttól kapható
A legnagyobb érdeklődésre mégis az október óta 2 789 000 forinttól kínált új Micra számíthat. Az Indiából érkező világautó elődjénél semlegesebb formavilággal és egyszerűbb kivitelű belsőtérrel próbál megfelelni a különböző kultúrák és árérzékeny piacok igényeinek. Egyetlen, 1,2 literes, 80 lóerős háromhengeres benzinmotorral kapható, takarékossága miatt dízelt nem is terveznek, automata váltó helyett pedig fokozatmentes CVT szerkezet kapcsolgat helyettünk. Alapmotorja mellé Genfben bemutatkozik egy kompresszoros, közvetlen befecskendezéses, 99 lóerős 1,2-es, melyhez start-stop rendszert is társítanak.
Személyre szabható külsővel és új színekkel jön az átrajzolt Opel Corsa
(Még több Corsa-fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A krízisen sikeresen átevickélt Opel vadonatúj típusai mellett felfrissített és átemblémázott modellekkel is készül. Elsőként a Corsa fazonigazított kivitele kerül a kereskedőkhöz az átrajzolt Antarával együtt, majd az Astra kombi után az egyéni karakterű háromajtós GTC kivitel is rendelhető lesz.
Egyedi karaktert kap a háromajtós Astra
(Még több ferdehátú Astra-fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Idén válik aktuálissá a Zafira harmadik generációjának premierje, amely az Amperához hasonló orr-résszel, duplakuplungos váltóval és minden eddiginél tágasabb utastérrel érkezik. A Chevrolet Volt amerikai testvérét sem kell hiányolni a palettáról, a 12 millió forintos áron kínált, benzinmotorral kiegészített elektromos autó bárki számára elérhető lesz. Év végén megérkezik a Fiat Dobló körbe zárt villámmal az orrán, és az is kiderül, milyen modellek készülnek még az Opel számára a Fiat törökországi üzemében.
Egyszerre két modellt is pótol a Peugeot kínálatában az 508-as
(Még több 508-fotó a galériában. Kattintson a képre!)
2011 nem csupán a Peugeot életében, hanem az autógyártás történetében is fontos év, hiszen a franciák szériagyártásba küldik régóta tökéletesített dízel hibrid hajtásláncukat, melyet elsőként a 3008 Hybrid4 kap meg. Az akkumulátorok számára elegendő helyet kínáló kompakt SUV a kétliteres 163 lóerős dízel és a 37 lóerős elektromotorral 3,8 literes átlagfogyasztásra és 99 g/km szén-dioxid-kibocsátásra képes. Ez az egyedi rendszer a franciák középkategóriás újdonságában, a 407-es és a 607-es közös utódjának szánt 508-asban is megjelenik, mellettük pedig egy pusztán elektromos autó, az iOn is felkerül a modellpalettára.
További újdonságok a következő oldalon. Lapozzon!