Az SLK 1996-ban bemutatott, első generációja volt az első újkori autó összecsukható kemény tetővel, a 2004-es második generáció pedig az Airscarf (légsál) nevű nyakmelegítő rendszert vezette be. Műszaki újítás a harmadik generációban is lesz, amellett, hogy az elődökét is megtartja. Az R172 kódjelű, legfrissebb modell lesz az első olyan nyitható tetejű autó a világon, melynek gombnyomásra elsötétíthető az üvegteteje. A Magic Sky Control nevű, elektromágneses technológiával működő rendszer természetesen feláras extra lesz, alapáron a karosszéria színével megegyező acéltetőt adnak, de rendelhető lesz egyszerű, sötétített üvegtető is.
Kattintson a képre, galéria nyílik!
Nem sokat változtak az elődhöz képest a karosszéria klasszikus, roadsteres arányai, azonban az orr-részre rá sem lehet ismerni. Elődjén a Forma-1-es autókra emlékeztető, hosszúkás dudor futott végig, az új azonban inkább az új CLS-re és az SLS AMG-re szeretne hasonlítani meredekebb hűtőmaszkjával, és LED-ekkel kirakott fényszóróival. Oldalt az első sárvédőkbe vájt légbeömlők vonzzák a tekintetet, hátul pedig a kecsesen ívelt csomagtartó fedél a kacsafarok-szerű hátsó légterelővel zárja le méltón a formát.
Reklámfilm a francia piacra
Odafigyeltek az üzemanyag takarékosságra a tervezéskor is, a súlycsökkentés érdekében a sárvédők és a motorháztető alumíniumból készülnek, a légellenállást pedig 0,32-ről 0,3-ra csökkentették.
A műszerfal szintén az SLS AMG stílusában készült, a csiszolt alumíniummal díszített középkonzol, a lapított aljú kormánykerék, és a kerek, polírozott alumíniumból készülő légbeömlők is erre utalnak. Természetesen továbbra is rendelhető marad a "légsál", ami meleg levegőt fúj az utasok nyakára az ülésbe épített légcsatornákon keresztül. Nyáron pedig az teszi kellemesebbé az életet az SLK-ban, hogy az ülések olyan bőrkárpittal is rendelhetőek, amelyek visszaverik a napsugarakat, és kevésbé hevülnek fel.
Az összes SLK közvetlen befecskendezéses motorral készül, és szériában adják a motorleállító start-stop rendszert is, így átlagosan 25 százalékkal sikerült csökkenteni a fogyasztást. Alapmotorként már nem kompresszoros, hanem turbós blokkokat kínálnak 184 és 204 lóerővel. Mindkét motor négyhengeres és 1,8 literes, még a gyengébbik (SLK 200 BlueEFFICIENCY) is 240 km/órás végsebességet tesz lehetővé, és hét másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az SLK-t. Ezek tükrében remek érték a gyár által megadott 6,1 literes átlagfogyasztás és a 142 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás. A négyhengeresekhez feláras, a 3,5 literes, 306 lóerős V6-oshoz már szériában adják a hétfokozatú automata váltót, amellyel a csúcsmotoros SLK 5,6 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, miközben állítólag csak 7,1 liter benzint kér száz kilométerenként. Később a pletykák szerint a 2,1 literes, 204 lóerős dupla turbós dízelmotorral (SLK 250 CDI BlueEFFICIENCY), és egy 420 lóerős, 5,5 literes szívó V8-assal (SLK 55 AMG) is kapható lesz.
Háromféle futóművel rendelhető az SLK, így minden igényt kielégít. Létezik egy kényelmes alap, a feláras, keményített sportfutómű, de a legjobb választás vélhetően a Dynamic Handling Package nevű csomag lesz, amely állítható keménységű lengéscsillapítókat, változó áttételű kormányzást, és elektronikus differenciálzárat jelent. Utóbbi kanyarban finoman megfékezi az ívbelső hátsó kereket, hogy jobban forduljon az autó.
Rengeteg asszisztens-rendszer lett elérhető, ezek közül csak a fáradtságra figyelmeztető lesz alapáras. Rendelhető még a táblákat felismerő kamera, az automatikus távolsági fényszóró kanyarvilágítással, radaros tempomat, balesetre felkészítő PRE-SAFE-rendszer és automatikus vészfékezésre képes PRE-SAFE-fékrendszer is.
Az új SLK-t élőben a Mercedes-Benz gyár 125. születésnapján, január végén mutatják be Stuttgartban, de rendeléseket már a hónap közepétől felvesznek rá. Az alapmodell ára Németországban 38 675 euró, azaz körülbelül 10,6 millió forint.