Papp Gábor polgármester az MTI-nek elmondta: az eredményesebb téli turisztikai időszak érdekében eredetileg csak decemberre szólt volna az ingyenes parkolás lehetősége, de ezt először januárra, majd az egészen március végéig tartó időszakra is kiterjesztették. Az elmaradó bevétel nem túl jelentős, s miután közben elindult a városban most először kialakítandó közlekedési koncepció kidolgozása is, a város képviselői az abban foglalt új parkolási rendszer bevezetéséig bővítették ki az ingyenesség időszakát.
A polgármester hozzátette: a város közlekedésének átalakítására négy elképzelés született, de valószínű, hogy ezek egyes elemeinek elegyítéséből áll majd össze a végleges koncepció. A változások nemcsak a parkolás módját, hanem az átmenő forgalom kitiltását és az autóbuszos közlekedés újdonságait is tartalmazzák majd.
Hévíz városa két, a zalai közútkezelő fenntartásában lévő utcát, az Ady és a Széchenyi utcát saját kezelésébe venné át, hogy a városon átmenő közlekedést táblákkal és más forgalmi eszközökkel ki tudják tiltani. Jelenleg ugyanis a Zalaegerszeg és Keszthely között közlekedők, vagy a Sümeg irányából érkezők is keresztülhajtanak a városon, ezt az átmenő forgalmat a már épülő nyugati elkerülő út elkészülte után lehet majd megszüntetni.
Jelentősen megváltozna az autóbusz-közlekedés rendje is a fürdővárosban, ugyanis a mostani belvárosi pályaudvart kitelepítenék, de ezzel együtt megteremtenék a helyi tömegközlekedési lehetőséget. A központi pályaudvar helyett a város két végén alakítanának ki nagyobb megállót, a kettő között pedig belvárosi buszjáratot indítanának.
Papp Gábor kifejtette: a hévízi belvárosból szeretnék kiszorítani a járműveket, hogy egy európai színvonalú, akadálymentesített központot alakítsanak ki. Ezzel a mostani mintegy 1300 parkolóhely jó része is megszűnne, de külső parkolók és egy parkolóház létesítésével a mostani duplájára emelnék a várakozóhelyek számát.
A megvalósítás időpontjáról a polgármester azt mondta: a végleges közlekedési koncepciót várhatóan április végéig elfogadják, s ennek részeként elsőként az új parkolási szisztémát vezetnék be a májusi szezonkezdetig. A nyugati elkerülő út a tervek szerint 2012 végére, 2013 elejére elkészül, így a belső forgalomcsillapítás ezzel részben már megoldható lesz, de egy valódi körgyűrű kialakítását is tervezik, amire 8-10 év lehet szükséges - fűzte hozzá.