15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval és Peugeot iOnnal közös alapokra épülő i-MiEV forgalmazása. Több más piacon is komoly érdeklődés mutatkozik az autó iránt, így hamarosan 19 országban lesz kapható, itthon viszont biztosan nem.
A forgalmazás beindítása kapcsán a német autóklub (ADAC) kíváncsi volt arra, hogy baleset esetén milyen védelmet nyújt az elektromos kiskocsi. Szerencsére az eredmények megnyugtatóak, nincs mitől tartani ütközés esetén sem.
Dacára a könnyűsúlyú építési módnak, az utascella a frontális és hátsó teszten is stabil maradt, a biztonsági berendezések pontosan úgy működtek, ahogy kell. Azonnal érzékelték az ütközést és automatikusan lekapcsolták a nagyfeszültségű elemeket, megakadályozva, hogy a mentés során bárkit is áramütés érjen.
A lítium-ion akkumulátor és a 88 darab cella sértetlen maradt, az ADAC-féle törésteszt tehát rácáfoit azokra a félelmekre, hogy a villanyautók baleset esetén veszélyesek lehetnek. 64 km/órás tempóval, negyvenszázalékos átfedéssel küldték a kisautót a falnak, a rövid orr ellenére az energiát nagyrészt elnyelte a váz, a műszerfal elemei csak minimálisan mozdultak hétrébb.