A 4,4 méter hosszú Etherea újszerű, merész irányból közelíti meg a kompakt prémium kategóriát. Szoborszerű, kicsit orrszarvús formája olyan érzést kelt, mintha egy tömbből faragták volna, körvonalai egyetlen jelenlegi modellhez sem hasonlíthatók a kategóriában. Több autó stílusát ötvözi, megtalálható benne a kupék eleganciája, a szedánok helykínálata, a ferdehátú modellek praktikussága, sőt, egy kicsit még a crossover modellek magas felépítése is.
Saját fejlesztésű hibrid hajtáslánca a márka első hibrid modelljében, az Infiniti M35h-ban is alkalmazott, egy villanymotort és két tengelykapcsolót tartalmazó rendszerre épül. A 2,5 literes, 245 lóerős, kompresszoros, négyhengeres benzinmotornak szükség esetén további hajtóerőt biztosít egy villanymotor, amely kis sebességnél önállóan is hajthat, zéró károsanyag-kibocsátás mellett.
Egy folyamatosan változó áttételű CVT automataváltóval szerelték fel az autót, amely az Infiniti történetében először az első kerekeket hajtja. A vadonatúj, elsőkerék-meghajtáshoz tervezett, váltóalagút nélküli sík platform merőben eltér az Infinitinél eddig használt, hátsókerék-meghajtású FM padlólemeztől.
Az elektrohidraulikus kormányzás "drive-by-wire" rendszerű, azaz nincs mechanikus kapcsolat a kerék és a volán között.
A négyszemélyes utastérben az Infiniti-tulajdonosok által elvárt összes luxus berendezés megtalálható. Négy szélesre nyíló ajtaja, valamint B-oszlop nélküli kialakítása jó térérzetet biztosít. A jó kilátásról az A-oszlopban található kis, háromszög alakú ablak gondoskodik. Bár az Etherea nem crossover, építése magasabb, mint az átlagos kompakt autóké, így könnyű beszállást és magas vezetői helyzetet biztosít.
|