A svéd márka tulajdonosa, a holland Spyker keddi közlése szerint a kínai autógyár 150 millió euróval száll be a vállalatba: 120 millió értékben 29,9 százalékos részesedést kap a Saabban (24,6 millió részvény), a fennmaradó 30 millió hitel. Ez lehetővé teszi, hogy a cég kifizesse beszállítóit, és újraindítsa az április eleje óta szünetelőben lévő gyártást. Az üzlet megteremthetné a Saab anyagi biztonságát középtávon, emellett utat nyithatna a cég termékeinek a kínai piacra, és egy sor technológiai, fejlesztési együttműködést is hozhat.
A Saab már a második nagy múltú svéd autógyár, amely kínai befolyás alá kerül: a Volvót a Geely csoport tavaly márciusban vásárolta meg az amerikai Fordtól.
A Spyker 2010 elején állapodott meg a Saab megvételéről. Összesen 74 millió dollárt fizetett a GM-nek, és 326 millió dollár értékű elsőbbségi Saab-részvényt bocsátott ki az amerikai cég számára. 2010-ben 32 ezernél is kevesebb Saab-gyártmányú autót értékesítettek, holott 50 ezerre számítottak az új 9-5-ös miatt. A társaság a gyenge üzletmenet hatására idén márciusra készpénzzavarba került, a rendezetlen számlák miatt pedig több beszállító felfüggesztette az együttműködést, az autógyártás így végül leállt.
A mindössze tíz éve alapított Hawtai terepjárókat és személyautókat gyárt, évente 350 ezer darabot. Ezt a mennyiséget négy éven belül egymillióra tervezik felfuttatni, ezzel a kínai autópiac egyik meghatározó márkájává válnának.