Még be sem mutatták a Ford Focus harmadik generációjának ST sportváltozatát, a vezetőség máris bejelentette, hogy 2013-ra elkészítik a vadabb, RS csúcskivitelt. A 2009-es második szériát szintén két évvel a hivatalos bejelentés után dobták piacra, úgy tűnik ennyi időre van szükség a finomhangoláshoz, és ahhoz, hogy kellőképpen felkeltsék az érdeklődést a csúcs hot hatch iránt.
Ford Focus RS (2009) tesztünket itt találja
Ez biztosan sikerülni fog, hiszen a harmadik széria elődjénél sokkal erősebb lesz. Miután a Volvótól származó 2,5 literes, öthengeres turbómotort kicserélik az ST-vel közös kétliteres, szintén turbós, viszont csak négyhengeres Ecoboost-blokkra, 300 helyett már 350-380 lóerősre húzzák fel.
Még több fotó a Ford Focus RS-ről a galériában. Kattintson a képre!
Mindezt továbbra is kizárólag elsőkerék-hajtás mellett. A gyáriak azt ígérik, a "revoknuckle" névre keresztelt speciális első felfüggesztés minden felmerülő problémát megold, és a hatalmas nyomaték nem fogja kitépni a vezető kezéből a kormányt.