Bár az Audi új sportmodelljei (S6, S7, S8) csak jövő tavasszal kerülnek piacra, a német prémiumgyártó már most, a Frankfurti Autószalon bemutatja ezeket a modelleket. A hagyományoknak megfelelően sportosabb karosszériával készülő autók ezúttal nem hatalmas szívómotoros V10-es erőforrást kaptak, hanem kisebb négyliteres, duplaturbós V8-as motorral szerelik őket. Az S6-ban és az S7-ben 420 lóerős teljesítmény ad le az új blokk 550 Nm-es maximális forgatónyomaték mellett, de az S8 már erősebb lesz.
Nulláról százra 4,8 másodperc alatt gyorsul az S6 szedán, a kombi egy tizeddel rosszabb időeredményre képes. Az új motor legfőbb erénye az, hogy az elődmodellhez képest jelentősen, 25 százalékkal sikerült csökkenteni a fogyasztást, a limuzin S6-os 9,7 liter üzemanyagot éget el száz kilométerenként.
Állandó összkerékhajtással, légrugózással érkeznek az új sportautók, amelyekben akár négy hengert ki tud kapcsolni az elektronika, ah nincs rájuk szükség. Alapfelszerelés a hétfokozatú S tronic váltó, újdonság az aktív zajszűrő rendszer (Active Noise Cancellation System), amely az utastérből űzi el a zavaró hangokat.
Ugyanezekkel az extrákkal, de 20 colos felnikkel érkezik az S8, amelyben 520 lóerősre (650 Nm) hangolták a V8-ast. Százra 4,2 másodperc alatt sprintel a limuzin, átlagfogyasztása 10,2 liter.