Az utóbbi időben folyamatosan változtak a hírek arra vonatkozóan, hogy az Audi visszahozza-e az A2-es modellt a kínálatba, vagy letesznek róla. Az elődmodell 1999-ben mutatkozott be, modern megoldásaival és alumínium karosszériájával akár nagy sikert is arathatott volna, de szépen lassan megbukott. Azóta az ingolstadti cég nem nagyon akart az A3-asnál kisebb autót gyártani, de a tavaly bemutatkozó A1-es sikere megváltoztatta az álláspontokat.
Az új A2-esről még most sem biztosan állítani, hogy megjelenik az Audi kínálatában, de az már egy jelzés, hogy a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó prototípusnak már ezt a nevet adták. Az A2 Concept egy kicsit az előd egyterűs formavilágát idézi, miközben az Audi legújabb stílusjegyeit is magán viseli. A négyajtós, négyüléses tanulmány méreteit tekintve igazi kakukktojás, ugyanis nem csak az elődmodellnél rövidebb, hanem a jelenlegi A1-esnél is.
A modell egyébként az A1-es alapjaira épül, az előzetes hírek szerint szuperkönnyű karosszériára törekedtek. Még nem dőlt el, hogy megtartják az alumínium karosszériás építési módot. A legtöbb forrás szerint elvetik ezt a drága megoldást és helyette a hetedik generációs Volkswagen Golfhoz fejlesztett olcsó és flexibilis moduláris keresztépítési módot alkalmazzák, amely a következő Audi A3-asnak is alapja lehet.
A prototípusban a márka legújabb az e-tron elektromos hajtáslánca dolgozik. Pontosabb technikai adatokat nem árultak el róla, csak annyit, hogy lítium-ion akkumulátorokat használtak benne, és a motor mind a négy kereket hajtja. Bár az ingolstadti márka nem mondta ki, de az A2 Concept lehet a BMW i3-as méltó vetélytársa.
Az A2-es nagy újdonsága még az, mátrixos LED technológiás fényszórója. A LED-ek és mikro reflektorok segítségével egy nagy felbontású, de nem vakító fénycsóvát hoz létre, amely izgalmas újdonság. Kíváncsian várjuk mennyire veszi fel a versenyt a BMW lézeres fényszórójával.