A kompakt szabadidő-autók kategóriájában már egyre többen tolonganak, most a Subaru is bemutatta saját modelljét. Nem költöttek új autó fejlesztésére, egyszerűen megemelték az ötajtós Imprezát, változtattak egy keveset a karosszériáján és a lámpáin, terepes műanyag elemeket kapott, és elnevezték XV-nek. Bár nem mutat túl jelentősen az Imprezán, mégis hiteles induló lehet, hiszen komoly fegyvere a Subaru szimmetrikus összkerékhajtása, mellyel egy csapásra meghaladja sok - alapáron elsőkerék-hajtású - konkurense képességeit.
Még több fotó a Subaru XV-ről a galériában. Kattintson a képre!
A 220 mm-es szabad magasságú XV 4450 mm hosszú, 1780 mm széles, 1570 mm magas, mozgatását háromféle bokszermotorra is lehet bízni. Aki a benzines változatban hisz, választhatja az 1,6-ost 114 lóerővel és 150 Nm nyomatékkal, ötfokozatú kézi vagy fokozatmentes CVT váltóval és papíron 6,5 literes átlagfogyasztással. Az erősebb, kétliteres változat már 150 lóerős, 196 Nm nyomatékot ad le, ehhez már hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak alapáron, fogyasztását pedig még merészebben adják meg, a gyári mérések szerint 6,9 literrel elmegy száz km-t.
A legnépszerűbb kivitel azonban a kétliteres dízel bokszer lehet 147 lóerővel, bőséges, 350 Nm nyomatékkal és kizárólag kézi váltóval. Ezzel a hajtáslánccal lehet a legtöbbet spórolni, hiszen a szintén alulbecsült, 5,6 literes fogyasztási értéket biztosan könnyebb vele megközelíteni. Ebben mindegyik változat vevőjének segít a Subaru start-stop elektronikája, amely a hét légzsákot, emelkedőn elindulást segítő rendszert és 17 colos könnyűfém felnit tartalmazó alapfelszereltség része lesz. Az XV európai forgalmazása jövőre indul.