Az 1-es BMW 63 százalékos gyalogosvédelme 2012-ben követelmény lesz az öt csillaghoz
Az új autók fejlesztésénél a környezetvédelem mellett a másik legfontosabb szempont a passzív biztonság, ezért ma már a kisautók is többnyire olyan utascellával készülnek, amely ötcsillagos minősítést ér. A független szervezet éppen ezért folyamatosan fejleszti értékelőrendszerét, és a hangsúlyt áthelyezi az elektronikai segédberendezésekre vagy a hanyagolt gyalogosvédelemre. A legutóbbi tesztsorozatból kiderül, hogy bőven vannak fejlesztési lehetőségek ezen a területen.
Biztonságosnak tűnik, de a gyengébb ötcsillagosok közé tartozik a Chevrolet Captiva
A Fiat és a Chrysler együttműködéséből született amerikai-olasz modellek - akárcsak a Mercedes M osztály - például aktív motorháztetőt kaptak, amely gázolás esetén megemelkedik, hogy így csökkentse a sérülés lehetőségét, mégsem sikerült elérniük a 60 százalékos határt, amely 2012-től már az ötcsillagos minősítés feltétele lesz. A Chrysler 300C alapú Lancia Thema és a Dodge Journey-ből készült Fiat Freemont most még megfelelt, de a Lancia Voyager biztonságán hiába javítottak, nem kapott többet négy csillagnál.
Lanciaként biztonságosabb, de csak négy csillagot kapott a Voyager
Ezzel családi autóként leszerepelt a próbán, viszont a hagyományosan harmatos védelmet nyújtó pickupok számára új mércét állított fel a Mazda BT-50-nel rokon Ford Ranger. Ez az első platós kisteherautó, amely öt csillagot érdemelt, ráadásul gyalogosvédelemben is messze a többiek felett teljesített, pedig szó szerint erős volt a mezőny. Az Audi Q3, a BMW 1-es sorozat, a Hyundai Veloster, a Mercedes M osztály, az Opel Astra GTC és a Zafira is 90 százalék feletti védelmet nyújt a felnőtteknek, és 80 százalékhoz közeli biztonságot a gyerekeknek.
Nézze meg az első ötcsillagos pickup, a Ford Ranger töréstesztjeit!
Legalábbis a Euro NCAP saját értékelési rendszere, a félátfedéses, az oldal- és oszlopos ütközéses tesztek, valamint az ülések ráfutásos balesetnél nyújtott teljesítményének próbája alapján. 80 százalék körüli eredménnyel is öt csillaggal jutalmazták a Chevrolet Captivát és a Toyota Yarist is, amibe az elektronikus védelmi berendezéseket és a figyelmeztető jelöléseket is beleszámították.
A menetstabilizáló elektronika működését robotpilótával tesztelik