Az autógyártók közül elsőként az Opel valósította meg a panoráma-szélvédőt, ami annyit jelent, hogy a szélvédő a tető egy részén tovább folytatódik, így az első két utas úgy érezheti magát, mintha üvegburokban ülne. A GTC Astra elődmodelljén 2006-ban mutatkozott be az újdonság, azóta Európában 18 ezer vevő döntött az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök.
Ezért az Opel az új Astra GTC-nél sem feledkezett meg erről a megoldásról, a panoráma-szélvédő az új modellbe is rendelhető, felszereltségtől függően körülbelül 350 ezer forintos áron.
Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Erős napsütésben árnyékoló roló gondoskodik a kellemes klímáról. A műanyag-burkolat közepén elhelyezett forgókapcsolóval állítható tetszőleges helyzetbe. Az árnyékoló, amelyhez integrált napellenzők tartoznak, nyitott állapotban eltűnik a tető hátsó részében. A GTC Astra mellett egyébként az új Zafira Tourerben is bemutatkozik a panoráma-szélvédő.
A modellkínálat is bővül: a négy benzines az 1.4-től (100 LE) az 1.6 Turbóig (180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2.0 CDTI turbódízel (165 LE) mellett bemutatkoznak a már más Opelekből ismert 1,7 literes turbódízelek. Teljesítményük 110 és 130 lóerő, nyomatékuk 280 és 300 Nm. Mindkét teljesítményszintű motorhoz hatfokozatú sebességváltó és az Opel által kifejlesztett Start/Stop-rendszer tartozik, amely előnyösen hat a fogyasztásra (4,5 l/100 km), ezáltal az emisszióra (119 g/km szén-dioxid-kibocsátás) is.
Hatfokozatú automata 2012 elejétől lesz kapható a GTC Astra 1.4-es turbó benzineséhez és a 2.0 CDTI turbódízeléhez. Szintén 2012-ben jelenik meg a nagyteljesítményű OPC változat is.