Azt már eddig is tudtuk, hogy a Nürburgringen, egészen pontosan a legendás Nordschleifén fejleszti az Opel az Astra legújabb csúcsváltozatát, az OPC-t, mint ahogy arról is szó volt már, hogy a fejlesztésbe besegít a Lotus is.
Most azonban végre hivatalos adatok jelentek meg a sportmodellről, amely minden idők legerősebb és leggyorsabb Astrája lesz. Az új modell természetesen a GTC alapjaira épül, de annál is sportosabb lesz. Az autó elejébe ismét egy kétliteres turbófeltöltéses motor került, a korábbi 240 helyett az újban már 280 lóerő leadására lesz képes, a maximális nyomatéka pedig 400 Nm. Az Astra OPC gyorsulásáról még nem jelentek meg adatok, de az biztos, hogy körülbelül 6 másodperc alatt teljesítheti a százas sprintet.
A Nordschleifén tökéletesített futómű állítható, a vezető Sport és OPC fokozat közül választhat, utóbbival már nagyon éles sportautóvá válhat az OPC, hiszen a keménység mellett a gázreakció és a kormányzás rásegítése is változik. Az új OPC nagy pozitívuma lehet az önzáró differenciálmű, ami a Focus RS és a Mégane RS után szinte már kötelező ebben a kategóriában. A fékekre is odafigyeltek, az OPC verzió már nagyteljesítményű Brembo fékrendszert kapott.
Természetesen az autó megjelenése is sokkal sportosabb lesz, az agresszív első és hátsó lökhárító, küszöb mellett a tetőspoilerre és a kétoldali kipufogóvégre lehet odafigyelni. Belül a "Performance"-ülések, az alul lapos kormánykerék és speciális műszerek jelzik, hogy egy OPC-ben ülünk.
Az Astra OPC-t várhatóan a márciusi Genfi Autószalonon mutatják be először.