A kis Prius, azaz a Toyota Aqua Európában nem lesz kapható
A két szériaautó közül a sportautóról még nem árult el semmit a Toyota a tokiói újdonságait bemutató sajtóanyagában, viszont az Aqua nevű (Japánon kívül Prius C) kompakt hibridről sok dolog kiderült. A 3995 mm hosszú, tehát a Yarisnál alig nagyobb ötszemélyes autó takarékos hibrid-technikát kínál majd elérhető áron, az átlagfogyasztása mindössze 2,85 liter száz kilométerenként a japán mérési ciklus szerint.
A kormányt, amelyen a klímaállító gombok is megtalálhatóak, a nagy Priustól örökölte
A Prius C-ben egy 74 lóerős 1,5 literes benzinmotor dolgozik a 61 lóerős villanymotor mellett, a rendszer összteljesítménye a japán piacra készített változatnál 100 lóerőre adódik. Még arra is ügyeltek, hogy a nehéz komponensek alul legyenek, hogy mélyen legyen a súlypont, és ezáltal javuljon a kanyarstabilitás. A legkisebb Priust a világ minden táján forgalmazni fogják, csak Európában nem, ami logikus, lévén, hogy a gyár az öreg kontinensen jövőre a Yaris HSD-t (hibridet) fogja bevezetni.
FCV-R: négy év múlva valami hasonló lesz az első üzemanyagcellás Toyota
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az Aquával ellentétben az üzemanyagcellás FCV-R nem szériaautó. A 4,74 méteres szedán azt vetíti előre, hogy nagyjából milyen lesz a Toyota 2015-ben debütáló első hidrogénhajtású szériaautója. Az FCV-R-ben az üzemanyagcella a karosszéria alsó részén kapott helyet, az utastér négy személyt képes elszállásolni. Annyi hidrogént lehet tankolni az autóba, hogy akár 700 kilométeres hatótávolság is elérhető a Toyota szerint.
Az IQ elektromos változata az FT-EV III, jövőre kapható lesz
Az FCV-R megvásárlására még legalább négy évet kell várni, az FT-EV III viszont már jövőre kapható lesz. A 3,11 méter hosszú, négyüléses mini tulajdonképpen az iQ elektromos változata. Egyelőre alig árultak el róla adatokat, csak annyit lehet tudni, hogy a lítium-ionos akkumulátorok egy feltöltéssel 105 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé.
Egyelőre ez az egy kép áll rendelkezésre a Fun-Vii-ről
Az FCV-R és az FT-EV III mellett kiállítanak Tokióban még egy tanulmányt, a Fun-Vii a gyár szerint egy olyan jövő hírnöke, amikor az emberek, az autók, és a társadalom szoros kapcsolatban állnak egymással. Ez alapján egy olyan tanulmányra számíthatunk, amelyben különösen nagy figyelmet fordítottak az internet és azon belül a közösségi oldalak használatának megkönnyítésére.