Apró, környezetbarát sportkocsi az EV-STER
(Kattintson a képre a galériához!)
A három autó közül talán az EV-STER a legérdekesebb, így kezdjük ezzel. A mindössze 3,57 méter hosszú, 1,5 méter széles és 1,1 méter magas hátsókerék-meghajtású zsebroadsternél mindent a vezetési élménynek rendeltek alá. Méretei Japánban a kei-kategóriába sorolják, ami adókedvezményt jelentene, ha gyártásba kerülne. A kétüléses sportkocsi karosszériája nagyrészt szénszálas anyagokból készült, hogy alacsony legyen a tömege. Ennek eredményeképp az 58 kW-os (79 lóerő) villanymotorral is képes öt másodperc alatt felgyorsulni 60 km/órára az EV-STER.
A 10 kilowattórás lítium-ion akkumulátorok 160 kilométeres hatótávolságot garantálnak, a végsebesség szintén 160, de már km/órában. Hagyományos kormánykerék helyett két, függőlegesen álló kart kell forgatni a kanyarodáshoz, a vezető több paraméterét is állíthatja az autónak, például a motor teljesítményét és a futómű keménységét is.
Smart méretű városi villanyautó: Micro Commuter Concept
(Kattintson a képre a galériához!)
A másik villanyautó tanulmány, a Micro Commuter egy Smart Fortwo méretű elektromos miniautó, háromszemélyes utastérrel. A futurisztikus formájú, szögletes takaróidomokkal elrejtett kerekeken gördülő 2,5 méteres autócskában úgy férnek el hárman, hogy a botkormányokat markoló vezető középen ül, a két utas pedig mögötte kétoldalt foglalhat helyet.
23 lóerős villanymotorjával 7,4 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/órára a Micro Commuter, a végsebessége kevéssel 60 km/óra fölött van, feltöltése csak egy óráig tart 200 V-os hálózatból. Az autó különlegessége a megváltoztatható minta a karosszériaelemeken, valamint a laptopokhoz is használható, kivehető lítium-ion akkumulátor.
Konnektoros hibrid négy személyre, hosszú utakra: AC-X Concept
(Kattintson a képre a galériához!)
A három autó közül az AC-X nevű konnektoros hibrid a legnagyobb: 4,7 méteres hosszával nagyjából akkora, mint az Accord. Különleges, mozgatható aerodinamikai elemek (lökhárítók, küszöbök, plexivel borított felnik) segítségével sikerült a mérnököknek a karosszéria légellenállási együtthatóját 0,21-re szorítani, ami csak a kétharmada egy átlagos autóénak. Az autó a Honda szerint "kényelmes és élvezetes vezetési élményt nyújt városi és hosszú távú közlekedés során", tervezésénél a stresszmentes vezetési élmény biztosítása lebegett a mérnökök szeme előtt. Irányítása a két másik tokiói tanulmányhoz hasonlóan két botkormánnyal történhet.
Az 1,6-os, 127 lóerős benzines és a villanymotor összesen 161 lóerős teljesítményt hoz össze. Akár 50 kilométert is tud menni az AC-X a benzinmotor használata nélkül, feltéve, ha nem lépik át vele a 100 km/órás sebességet. Ha a benzinmotor is jár, akár 1000 kilométer is lehet a hatótáv, mivel a fogyasztás állítólag kevesebb, mint három liter. Az autó legnagyobb különlegessége az automatikus vezetési mód, amikor a vezetőnek alig van dolga. Sok részletet erről sajnos nem árult el a Honda, csak annyit, hogy a rendszert már beépítették egy korábbi Forma-1-es autójukba, és annak javultak tőle a köridői.