Még több képért kattintson a fotóra!
A fehér léckerítés résein át egy szívbemarkolóan gyönyörű hátsó körvonala rajzolódik ki. Bár egy régi Volvót könnyű felismerni, a P1800 egészen más. A hatvanas években a kocka dizájn még nem tartozott a svédek ismertetőjegyei közé, a márka első sikeres sportkupéja olaszos vonalakkal vonzza a tekintetet. Izgatottan csöngetek, a kapu elegánsan félrecsúszik, és ott áll előttem az autó, egy régi ismerős a tévéből. Ahogy most három dimenzióban látom, ugyanazt érzem, mint a Big Ben vagy az Eiffel-torony lábánál állva, olyan magától értetődő a látvány, hogy szinte nem is fogom fel a különbséget mozgókép és valóság között. Kívülről fújom az arányait és a formáját, mégis meglepődöm, valójában milyen kicsi.
Még több képért kattintson a fotóra!
A P1800-as a hatvanas évek kecses szobra, ez a gyári színre újrafényezett svéd példány pedig még mindig ereje teljében van, 41 éves kora ellenére napi autóként jár vele szerető gazdája. A valaha gyártott legszebb Volvo abból a korból származik, amikor emlékezetes formatervek, puritán egyszerűségükben is míves belső terek és hosszú, boldog életre tervezett mechanikák készültek. Tulajdonosa "szerethető és szerelhető" autónak nevezi kedvencét. Ahogyan veteránoknál gyakran előfordul - véletlenül - egy W111-es Mercedes kupé helyett került hozzá az angyali Volvo, de nem bánja, ha mindenki Simon Templarnak nézi.
Még több képért kattintson a fotóra!
Aki már valaha eljutott egy öreg autó megvásárlásáig, tudja, hogy a felújításnál is keményebb munka mindezt elfogadtatni a családdal. Nem volt kis feladat megértetni, miért került három Volvónyi alkatrész a kertbe, de miután elkészült, és elindultak vele az első veteránversenyen, mindenki azonnal a szívébe zárta Roger Moore kedvencét. Persze még egyévnyi kitartó munka után sem patikaállapotú a Volvo, van még rajta csinosítani való bőven, mint minden szeretetből, sok kétkezi munkával felélesztett veteránon. Büszke tulajdonosa hibáival együtt is imádja, és jó időben lelkiismeret furdalás nélkül munkába járásra használja kedvencét.
Még több képért kattintson a fotóra!
Itt zörög, ott kopog, de semmi pénzért sem szedné szét, most már eljött az idő, hogy élvezze a fűtetlen műhelyben eltöltött sok munkaóra eredményét. Bár sok cserére szoruló alkatrészből pihen cseredarab a garázsban, egy napi autónak talán jobb is, ha repedt a szélvédője és patinás a lökhárítója, így nem olyan vészes az utcán hagyni még egy ilyen ritkaságot sem. Nem csak ritka, értékes is a P1800, egy jól csengő nevű márka örök klasszikusa, ami legalább akkora örömöt, mint bánatot jelent, mert a Mercedeshez vagy a BMW-hez hasonlóan minden kapható hozzá, de a fődaraboktól a legkisebb bizgentyűig mindenért egy kisebb vagyont kérnek.
Cikkajánló |
A következő oldalon kiderül, milyen vezetni a P1800-ast.