Tavaly szeptemberben még az jelentett szenzációt, amikor a Dodge Viper ACR 7:12,13-as kört repesztett a Nordschleifén, ezzel feljött a negyedik helyre a szériaautók között az örökranglistán. Csak a Radical SR8 LM-et, a Radical SR8-at, és a Gumpert Apollót nem tudta legyűrni.
A kört megörökítő videón az oldal- és leszorítóerő nagyságát is megjelenítették
Most az ACR kizárólag versenypályán használható, rendszám nélküli verzióját, az ACR-X köridejét is lemérték, végül 7:03,058-nál állt meg a stopper.
A mindössze 500 példányban készülő ACR eleve a sima Viper kihegyezett verziója volt 600 lóerővel, sportosabb futóművel és 40 kilogrammal kisebb tömeggel, de az ACR-X-nek hívott versenyváltozatnál még tovább mentek a mérnökök: a 8,4 literes V10-es motorjának teljesítményét 600-ról 640 lóerőre emelték, a tömegéből további 40 kilogrammot lefaragtak, de komolyabb versenyfutóművet és aerodinamikai csomagot is adtak neki.
Persze nem hiányozhat a legvadabb Viperből a bukócső, a biztonsági tank és a versenyülés sem. Tudásához képest nem is drága, a Dodge 110 ezer dollárért (24 millió forintért) árusítja Amerikában.