Tegnap még csak fényképeket tudtunk mutatni a Volvo V40-esről, de ma már a műszaki adatok is kiderültek. A V40-es hossza a tegnap írt 4,5 méterrel szemben csak 4,37 méter, de a C30-asnál így is hosszabb 12 centiméterrel. Mivel a fejlesztést még akkor kezdték, amikor a Volvo még nem a kínai Geely-hez, hanem a Fordhoz tartozott, nem kell csodálkozni azon, hogy a V40 az új Ford Focus padlólemezére épül, így a tengelytávolságuk (2647 mm) is megegyezik. Azonban a Volvo teljesen áthangolta a futóművet és az elektromos kormányszervót is, így biztosan másfajta vezetési élményt nyújt majd, mint a Focus. A V40 csomagtartója 335 literes, ehhez jön még a padló alatti 16 literes rekesz.
Háromféle benzines és háromféle dízelmotorral indul meg a típus európai forgalmazása május végén, a start-stop rendszer és a fékenergia visszatáplálás mindegyikhez széria. Az 1,6-os turbós benzinesből lesz 150 (T3) és 180 lóerős (T4), a csúcsmotor a 2,5 literes, öthengeres turbó 254 lóerővel (T5). Ez a motor 6,7 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre a V40-est, a végsebesség 250 km/óra. De a leggyengébb, 150 lóerős motorral is fürge lesz a V40 (0-100 km/óra 8,8 sec, végsebesség 210 km/óra), és ez a motor a gyár szerint csak 5,8 litert fogyaszt átlagosan.
A dízelek közül az alapot a 115 lóerős, 270 Nm-es 1,6-os jelenti (D2, 0-100 km/óra 12,3 sec, 190 km/óra), ez a motor a gyár szerint csak 3,6 litert fogyaszt átlagosan, és kilométerenként csak 94 gramm szén-dioxidot ereget ki magából. Utána következik két darab kétliteres dízel, melyek közül a D3-as jelzésű 150-et, a D4-es 177 lóerőt tud, a maximális nyomatékuk 350, illetve 420 Nm.
A legbiztonságosabb kompakt lesz, a maximális EuroNCAP törésteszt eredményre törekednek
(Kattintson a képre, galéria nyílik!)
A Volvo ígérete szerint a kompakt kategória legbiztonságosabb modellje lesz a V40. Felszereltsége magában foglalja az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszert teljes körű automatikus fékezéssel és az S60/V60-ból ismert gyalogos-felismeréssel, emellett számos más új funkciót is. Az újdonságok közül a legfontosabb a világ első gyalogoslégzsákja, amely a szélvédő tövéből robban ki gázolás esetén. Alakja U-alakú, hogy a sofőr elől ne takarja ki az utat. A gyalogos védelmét nem csak a felfúvódó párna, hanem a megemelkedő motorháztető is fokozza ilyen baleseteknél.
A gyalogoslégzsák mellett rendelhető lesz az automatikus kormányzással segített sávtartó rendszer, a radaros tempomat és a kormányt kezelő parkolóasszisztens, amely a párhuzamos parkolást könnyíti meg. Az alacsony sebességű City Safety koccanásgátló rendszert is továbbfejlesztették, mostantól akár 50 km/óra sebességről is képes megakadályozni a ráfutásos ütközést, ha a vezető nem figyel.
Grafikus kijelzőről olvasható le a sebesség
A Volvo V40-esből évi 90 ezer készül majd májustól a genti (Belgium) gyárban, ennek a mennyiségnek a 85 százalékát Európában szeretnék értékesíteni.