Év eleje óta 20 százalékkal visszaestek az Opel eladásai. Miközben tavaly Magyarországon a magán vásárlók körében a legnépszerűbb márka volt, olyan fontos piacokon veszített vevőket, mint Franciaország, Olaszország és Portugália. Hazai pályán megtartotta pozícióit, de a németországi értékesítések is csökkentek 7 százalékkal. A rüsselsheimiek számára a legnagyobb érvágás, hogy legfontosabb modelljükből, az Astrából is 20 százalékkal kevesebb fogyott, de a kifutó Corsa is 15 százalékkal kevesebb vásárlót vonzott.
Erre reagálva a vezetőség lelassította a kisautókat gyártó eisenachi egység termelését, az üzemi tanács azonban konstruktív tárgyalásokat kezdeményezett a menedzsmenttel és egy reális üzleti terv felmutatását kérte. Már a bochumi üzem bezárása is felmerült, pedig ott a Zafira készül, melyre a generációváltás óta egészen nagy a kereslet, az egyterű eladásaiból származó árbevétel majdnem a duplájára nőtt - számolt be az Automobilwoche című német lap.