Főleg Európában ismeretlen modellekről szól az idei New York-i Autószalon, a kiállításra az Altima ötödik generációjával készült például a Nissan. Noha ez a név valóban nem cseng túl ismerősen a mi kontinensünkön, Amerikában 269 ezer eladott példánnyal a tavalyi év második legnépszerűbb autója volt az Altima, csak a 308 ezres értékesítést produkáló Toyota Camry előzte meg.
Mivel fontos modellről van szó, a Nissan nagyon odafigyelt az új generációra, kívül és belül egyaránt átalakult az autó. A sportosabbra szabott formaterv az egy számmal nagyobb Maximára emlékeztet, a tengelytáv változatlan maradt. Az első és hátsó nyomtávot kiszélesítették, hátulra független multilink felfüggesztést szereltek.
Jobb minőségű anyagok kerültek az elegánsabb kabinba, a legnagyobb dobásnak a NASA segítségével kifejlesztett első üléseket szánták.
A sajtóanyagban "gravitációmentes" jelzővel jellemzett székek tökéletes, az optimálishoz nagyon közeli testtartást biztosítanak. Így a véráramlás is jobbá válik, az elöl ülők pedig kevésbé fáradnak el.
Az új Altima két motorral kapható, a 2,5 literes, 183 lóerős négyhengeres mellett egy 274 lóerős, 3,5 literes V6-ossal. Mindkét blokkhoz új generációs, Xtronic fokozatmentes váltó kapcsolódik, az alapmotorral szerelve a kategória legjobb fogyasztását ígéri az Altima.