Az A-osztály sportváltozata az első nagy sorozatban készülő AMG modell lesz, amely keresztben hordja a motorját. A kétliteres, M270 Evo elnevezésű turbómotor az A250 (képeinken) 211 lóerős motorján alapul majd, de szinte csak a blokk egyezik meg a kettőben, mivel a turbót, a szívósort, a kipufogót és a hengerfejet is lecserélik benne. A motor legnagyobb teljesítménye 335 lóerő, legnagyobb nyomatéka több mint 450 Nm lesz.
A valaha volt legerősebb négyhengeres Mercedes-erőforrás kifejlesztésében részt vett a Mercedes Forma-1-es motorjait készítő, angliai székhelyű Mercedes High Performance Engines is."A célunk a kezdetektől fogva az volt, hogy elérjük a teljesítményét az RS3-as nagyobb, 2,5 literes turbómotorjának" - nyilatkozta Tobias Moers, az AMG fejlesztési vezetője.
Az A45 AMG motorja hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja majd mind a négy kereket, pontosan úgy, mint az Audi RS3-nál. A Sport gombot megnyomva a Haldex kuplungos összkerékhajtási rendszer több nyomatékot küld majd a hátsó kerékre.
Igen fürge lesz az autó, 0-100 km/órára állítólag 5,1 másodperc alatt képes lesz felgyorsulni, végsebessége elérheti a 250 km/órát, de a pontos adatokat csak később árulják el. A Mercedes szerint a start-stop rendszernek és a fékenergia-visszatáplálásnak köszönhetően az A45 AMG a legtakarékosabb hot hatch lesz a piacon.
A normál A-osztályénál feszesebb hangolású és szélesebb nyomtávú futóművet a Nürburgringen tesztelték, és természetesen a fékeket is a nagyobb igénybevételhez igazították. Teljesen áthangolják az A-osztály elektromos szervokormányát, hogy direktebb kapcsolatot biztosítson az úttal. A menetstabilizáló elektronikának lesz egy engedékeny, és egy teljesen kikapcsolt állása is a normál mellett. Természetesen a külsőt sem hagyják változatlanul, komplett optikai csomagot (szénszál-hatású külső tükörházak, küszöbök, lökhárítók, diffúzor, szpojlerek) és 19 colos kerekeket kap majd a jövő év elejétől kapható, legizmosabb A-osztály.