Kattintson a képre a galériához!
2005-ben, az előző (Walter de Silva tervezte) Leonnal kezdődött az a korszak a Seatnál, amikor minden alsó-középkategóriás modelljük (Leon, Toledo, Altea, Altea XL) tökéletesen egyformán nézett ki elölről. Ettől egy idő után unalmassá vált a spanyol márka formanyelve, amin az Ibiza ráncfelvarrása után most a vadonatúj Leonnal próbálnak változtatni.
Sokkal szögletesebb lett a harmadik generációs Leon elődjénél, a sarkos dizájn már a LED-es nappali fénnyel ellátott fényszóróknál elkezdődik, és egészen az ötszögletű hátsó szélvédőig tart. Jellegzetes részlet a két, háromdimenziós kialakítású "dynamic line", amelyek a sárvédők fölött húzódnak, éles peremet alkotva. Fontos, hogy a rejtett helyett visszatértek a hagyományos hátsó kilincshez, de a jellegzetes formájú C-oszlop és hátsó háromszögablak azért megmaradt. Áttervezték a Seat logót is, először a Leon kapja meg az új emblémát.
Mivel a Volkswagen-konszernen belül szeretnek közösködni az alkatrészekkel, nem csoda, hogy a padlólemez és a motorok nagy része is ismerős lehet az új Audi A3-asból, de természetesen a jövőre érkező új Volkswagen Golf és Skoda Octavia is ezeket kapja majd meg. Az Audihoz hasonlóan a Leon is az új moduláris keresztmotoros padlólemezre (MQB) épül, amely igen rugalmasan alakítható, még a tengelytávolság is szabadon változtatható. Az új Leon tengelytávolsága hattal múlja felül a régiét, és hárommal az új A3-asét, amellyel nagyrészt azonos technikára épül.
Hosszabb tengelytávolsághoz öt centiméterrel rövidebb teljes hossz (4,26 m) tartozik, így már kitalálható, hogy a túlnyúlásokból sokat faragtak le. Az első tengely például 4 centivel került előrébb, ami nem csak a karosszéria arányainak, de a súlyelosztásnak is jót tett. Azonos motorral mérve az új Leon 90 kilogrammot dobott le a tömegéből, az alapváltozatok így alig nyomnak majd többet 1,1 tonnánál. A hosszabb tengelytáv tágasabb utastér kialakítását tette lehetővé, és a csomagtartó is 40 literrel bővült, most 380 literes. A műszerfalat bevallottan a vezető köré tervezték, az új Easy Connect menürendszer minden változatban érintőképernyőt kap.
Az új kompakt Seat kizárólag közvetlen befecskendezésű turbómotorokkal lesz rendelhető, a benzines kínálat 86-tól (1,2 TSI) 180 lóerőig (1,8 TSI), a dízel 90-től (1.6 TDI) 184 lóerőig (2.0 TDI) tart. A legtakarékosabb modell a választékban a különböző fogyasztáscsökkentő technológiákkal ellátott 1.6 TDI Ecomotive (3,8 l/100 km) és 2.0 TDI Ecomotive (4,0 l/100 km) lesz. Ahogy eddig, öt és hatfokozatú kézi, valamint hat- és hétfokozatú duplakuplungos automatizált váltókkal készül a modell, az egész kínálatot tekintve az átlagfogyasztás 22 százalékkal csökkent.
A két legerősebb motorhoz lesz csak elérhető az FR felszereltség, amelyben a gázpedál és a kormány érzékenysége három fokozatban állítható, és még a membránon keresztül az utastérbe vezetett motorhang intenzitásán is lehet változtatni. Az előddel ellentétben sajnos csak a két legerősebb motorhoz adnak többlengőkaros hátsó futóművet, a többinek be kell érnie az egyszerűbb csatolt lengőkaros megoldással. Vezetéstámogató rendszerek közül szinte minden kapható lesz, az automata távolsági fényszórótól a kormányzásba is belenyúló sávtartó asszisztensig.
Az új Leon világpremierje a szeptemberi Párizsi Autószalonon lesz, az első példányok még év vége előtt megjelennek a kereskedésekben.