A Suzuki Wagon R "Ene-Charge" (Energy Charge) változata roppant egyszerű felépítésű, a normál Wagon R-ektől mindössze annyiban különbözik, hogy az első utasülés alá beépítettek egy lítiumion-akkumulátort. A japánok ezért "mild", azaz enyhe hibridnek nevezik.
A fékenergia-visszatáplálásból származó elektromos energiát a normál 12 V-os akkuban és a lítiumionosban is tárolja az autó. A működési elve az, hogy az elektromos fogyasztók (világítás, kényelmi extrák) nem a normál generátortól, hanem a lítiumion-akkumulátorból nyerik az energiát. Így jelentősen csökken a fogyasztás, mivel generátort így csak ritkán kell a benzinmotorról, szíjjal hajtani, a legtöbb energiát igénylő gyorsításkor pedig szinte soha.
Még az új fejlesztésű légkondicionáló - amelyet egyébként Eco Coolnak neveztek el - is elektromos kompresszort kapott, így az sem a benzinmotort terheli. A mild-hybrid Wagon R átlagfogyasztása mindössze 3,5 liter lett, ami közel egy literrel kisebb a normál változat fogyasztásánál.
A működési elvről egy japán nyelvű videót is készített a Suzuki, a film elég szemléletes ahhoz, hogy nyelvtudás nélkül is megértsük: