Ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP új töréstesztjén a Fiat 500L, a frissített Ford Fiesta, a Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, a Mercedes-Benz A-osztály, a Mitsubishi Outlander, az Opel Mokka, a Seat Leon, a Seat Toledo és ikertestvére, a Skoda Rapid, a Subaru Forester, a Range Rover, a Volvo V60 Plug-In Hybrid, és a hetedik generációs Volkswagen Golf. Csak a Dacia Lodgy lett háromcsillagos, minden mérésben átlag alatt teljesített.
A Dacia buszlimuzinján a frontális ütközés során meghajlott az A-oszlop a felső részen, ettől a tető is deformálódott, és a két első ülés közötti váltóalagút is. Gyenge védelmet nyújt az autó az első utas mellkasának, és a műszerfal megsértheti a térdet és a combcsontot mindkét első utasnál. Csupán minimális védelmet kap a vezető lába és bokája a lábtér deformálódása miatt.
Az oldalütközés szimulációjánál a fej, a has és a medence védelme jónak bizonyult, de a mellkasé csak közepesnek. Az oszloppal való oldalütközésnél a bábu borda körüli deformálódása azt mutatta, hogy gyenge a mellkas védelme. Szinte semmi védelmet nem nyújtanak az ostorcsapásos sérülések ellen az ülések, ha hátulról kap ütést a Lodgy.
Gyalogosgázoláskor sem remekelt a nagy Dacia, csupán 44 százalékkal zárta a tesztet, holott az összes többi autó 60 százalék feletti eredményt ért el. Külön kiemelte az Euro NCAP, hogy a gyermekvédelemből kapott 77 százalék sem túl jó eredmény egy kifejezetten családi használatra készített autótól. Az sem tetszett a szervezetnek, hogy a Dacia kihasználta, hogy még nem kötelező felszereltség a menetstabilizáló elektronika az Európában forgalomba helyezett új autókban, így a Lodgyba sem tette bele alapfelszerelésként. (Az alap Access felszereltséghez nem is kapható, a jobb csomagokhoz 85 ezer forintért érhető el, csak a legdrágább Exceptionhöz széria. Egyébként azt sem árt tudni, hogy egy hétüléses Lodgy az 1,5 literes dízelmotorral 3,54 millióba, míg egy szintén hétüléses, ötcsillagos minősítésű Renault Scénic az 1,5 literes dízelmotorral már 5,49 millió forintba kerül.)
"Kiábrándító volt látni, hogy a Lodgy ilyen rosszul szerepelt a tesztjeinken, különösen azért, mert csak egy hét telt el azóta, hogy a Dél-Amerikában Renault márkanévvel árult, légzsák nélküli Sandero (előző generáció) csak egy csillagot kapott a Latin NCAP-től. A Lodgy olcsó autó, a vásárlók elviselik, ha kompromisszumot kell kötniük a kényelemben és a teljesítményben, de a biztonságban nem. Az Euro NCAP azt vallja, hogy a biztonság mindenekfelett való, függetlenül attól, hogy mennyit fizetnek a járműért" - nyilatkozta a Lodgy eredményéről dr. Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.
A szervezet jelentése még kiemelte, hogy a Volvo V60 Plug-In Hybrid nagyon hasonlóan szerepelt a teszten, mint a nem hibrid változat, holott tömege 350 kilogrammal nagyobb. Ez lett a valaha tesztelt legbiztonságosabb hibrid. Az elődjénél 200 kilogrammal könnyebb új Range Rover is jól szerepelt (öt csillag), viszont a szervezet kiemelte, hogy a fejtámlákon javítania kellene a briteknek, mert nem védenek olyan jól az ostorcsapás jellegű nyaksérüléstől, mint ahogyan egy ilyen drága autótól elvárható lenne.
Az új VW Golf hasonlóan jól szerepelt a törésteszteken, mint elődje, de rengeteg pluszpontot kapott a rengeteg új vezetéstámogató és biztonsági rendszer miatt. Csak egyetlen hiányosságot találtak benne: az alapfelszereltségű változat nem figyelmeztet akkor, ha a hátul ülők nem kötötték be a biztonsági övüket.
Az Euro NCAP-nek tetszett a Ford Fiesta MyKey rendszere is, amelynek segítségével a szülők korlátozhatnak bizonyos funkciókat az autóban, ha azt gyerekük vezeti (pl. rádióhangerő, maximális sebesség, ESP kikapcsolhatósága, stb.) "A programozható kulcsok lehetőségek új tárházát jelentik, nem csak a szülők és gyerekek esetében. Ez a technológia felkeltheti azon cégek érdeklődését is, amelyeknél fontos a biztonságos vezetés, már nagyon várom, hogy széles körben elterjedjenek az ehhez hasonló rendszerek a jövőben" - nyilatkozta a főtitkár.