A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
2
HUNMagyarország
09:30Kajak-kenuKajak 500m-négyes 1. forduló 1. futam
HUNMagyarország
10:10Kajak-kenuKajak 500m-négyes 1. forduló 2. futam
HUNMagyarország
10:30Kajak-kenuKenu 500m-páros 1. forduló 1. futam
HUNMagyarország
11:10Kajak-kenuKenu 500m-páros 1. forduló 2. futam
HUNMagyarország
11:40Kajak-kenuKajak 500m-páros 1. forduló 2. futam
HUNMagyarország
12:00Kajak-kenuKajak 500m-páros 1. forduló 4. futam
HUNMagyarország | Magyarország
12:20Kajak-kenuKajak 500m-páros 1. forduló 2. futam
HUNLévai Zoltán
12:30BirkózásZoltan Levai-Burhan Akbudak
NyílNyíl

Térlátó kamerákkal lesznek biztonságosabbak a luxusautók

stereo camera
Vágólapra másolva!
A Continental jobb térérzékelésű dupla kamerarendszert fejlesztett. Az új Mercedes-Benz S osztályban megjelenő technológia a korábbiaknál hatékonyabban ismeri fel a veszélyes szituációkat és tapos a fékbe szükség esetén.
Vágólapra másolva!

Nem véletlenül alakult ki az evolúció során a páros szem és vele együtt a térlátás, ez a képesség nemcsak az emberek, hanem a fejlett ragadozók számára is nagyon hasznos. Az emberi szeméhez hasonló képalkotást az autóiparban is lehet használni, például olyan rendszerek kifejlesztésénél, amelyek feladata a veszélyes helyzetek felismerése és adott esetben ezeknek a vezető beavatkozása nélküli elkerülése.

A Continental mérnökei is felismerték, hogy egy helyett kettő, a környezetet folyamatosan pásztázó kamera használatával pontosabb információk nyerhetők a veszélyes helyzetekről. A párban dolgozó kamerák képesek elemezni a képek közötti különbségeket, pontosabban ismerik fel a különböző tárgyakat, valamint azok méretét és távolságát is. Szimpla kamera használatával csupán becsülni lehet a távolságokat és az objektumfelismerés is problémás lehet a Continental szerint.

A páros kamerás technológiával az egyetlen gond, hogy jóval drágább a jelenleg elterjedtnél, ezért csak a jövőre bemutatkozó új Mercedes-Benz S osztályban jelenik meg először. Noha a Continental nem erősítette meg az Automotive News információját, annyit elárult, hogy a rendszer valóban 2013 elején jelenik meg először sorozatgyártású autóban. A kamerák képe egy automatikus vészfékező rendszerhez fut be, amely a korábbinál nagyobb sebességről is képes megállítani az autót, elkerülve a gázolást vagy más veszélyes tárgynak való ütközést.

A páros kamerához egy radarszenzor kapcsolódik, amely az autó előtti 180 méteres szakaszt vizsgálja. A kamerák hatótávolsága ugyan csak 36 méter, de a pontosabb objektumfelismerés révén a rendszer jól tudja hasznosítani a radar- és optikai jelekből összeálló képet. Vagyis a potenciálisan veszélyes objektumot a radar észleli először, a kamerák által feldolgozott kép alapján pedig a rendszer eldönti, hogy valóban szükség van-e vészfékezésre vagy kikerülő manőverre.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!