Nemrég esett át frissítésen a Toyota Aygo és két francia testvérmodellje, a Peugeot 107 és Citroën C1. A ráncfelvarrás előtti modellek négy csillagot szereztek a független Euro NCAP töréstesztjén, ám azóta szigorították a követelményeket.
A japán-francia szövetség erre nem volt tekintettel a facelift során, így az Euro NCAP egy csillaggal lerontotta mindhárom modell minősítését (felnőttvédelem: 68, gyermekvédelem 73, gyalogosvédelem 53, biztonsági kiegészítők 71 százalék). A szervezet értékelése szerint egyértelmű, hogy a gyártók nem építették be az autókba a legmodernebb biztonsági fejlesztéseket, és nem voltak tekintettel a szabványok változására.
A trió máris reagált az Euro NCAP értékelésére és ígéretet tett arra, hogy a 2013 júliusától, Európában piacra kerülő autókban alapfelszerelés lesz az ESP, nemcsak a sofőr, hanem az utasok biztonsági övének becsatolására is figyelmeztető jelzés, az ISOFIX rögzítési pont, valamint a mellkast és fejet védő oldallégzsák.