Az ügyvezető igazgató ismertetése szerint Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költenek, a beruházás 2100 új munkahelyet teremt. Jövőre indul a gyártás az új üzemekben, egyelőre csak annyi biztos, hogy többek között az új A3-as négyajtós változata készül majd itt.
Tavaly kezdték a kivitelezést, az építkezés idén fejeződik be. Ezzel párhuzamosan a gépek beszerelése is megkezdődött már a karosszériaüzemben, ahol 620 robotot állítanak munkába. Az új gyárban a járműgyártás minden munkafázisát egy helyen végzik, ennek megfelelően présüzemet, karosszériagyártó-csarnokot, lakkozót és összeszerelő üzemet létesítenek. Az új csarnokok alapterülete összessen eléri a 250 ezer négyzetmétert.
Jelenleg a motorgyárban 400 ezer négyzetméteren folyik a gyártó és fejlesztő tevékenység. A beruházás nyomán az Audi teljes területe megkétszereződik, 3,9 millió négyzetméterre bővül a jelenlegi kétmillió négyzetméterről. Ulrich Minke közölte: a gyár indulását követően 17 hónapon belül négy új modell gyártását kell elérniük, ebből csak egy lesz az Audi A3 szedán változata.
A bejáráson egyebek között elhangzott: a présüzemben a konszern legmodernebb présgépe dolgozik majd, amelynek tömege 5000 tonna. Jelenleg 1500 építőmunkás dolgozik a beruházáson, ez a létszám 2200-ra emelkedik a gépek beszerelésének, a berendezések elhelyezésének intenzív időszakában.
Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Ulrich Minke szólt arról is, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet (TT, TT Roadster, A3 Cabrio, RS3) szereltek össze. Tavaly a győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.