A Fiesta-alapokon nyugvó kis szabadidő-autóval a Nissan Juke-nak, az Opel Mokkának és a Fiat 500X-nek állít majd konkurenciát a Ford. Jelenleg ez az egyik legdinamikusabban növekvő szegmens Európában, a következő öt évben megduplázódik majd az ilyen kategóriájú autók iránti kereslet. Az EcoSport az első One Ford modell, amelyet nem Európában vagy Amerikában fejlesztettek, hanem Brazíliában. A tervezésben 16 ország Ford-mérnökei működtek közre, a gyártás Brazíliában, Indiában Thaiföldön és Kínában történik majd.
A kis SUV alapterülete alig nagyobb a Fiestánál (hossza 4,2 méter), de jóval magasabb, és a hátsó ülésein is tágasabb a hely. Műszerfalát is a testvérmodelltől örökölte, de vannak minimális eltérések. Pótkerekét az oldalra nyíló hátsó ajtón hordja, így kifejezetten tágasnak ígérkezik a csomagtartója.
Hasmagassága kereken 20 centiméter, ami akár enyhe terepek leküzdésére is alkalmassá teszi, gázlómélysége több mint félméteres. Kizárólag elsőkerék-meghajtással fogják Európába hozni. Motorkínálata a Fiesta erősebb motorjaiból áll majd, így az 1,0 literes Ecoboost turbóból, valamint az 1,5-ös és 1,6-os dízelekből.