A német Auto Bild összeállítást készített azokról a járművekről, amelyekkel a legnagyobb esélyekkel lehet elcsípni egy-egy igéző női pillantást a forgalomban, vagy urambocsá romantikus kalandba bonyolódhatunk. Meglepő módon egy villanyautó áll a lista élén: a használtan már 6500 eurótól megvásárolható, keskeny és bájos Renault Twizy sofőrje felé csak úgy záporoznak a kérdések minden megállásnál, amiből jó flörtesélyek alakulhatnak. Felnyitott szárnyas ajtónál egy „ülj be mögém egy körre” kérdésre különösen az ökoaktivisták tudnának neheze nemet mondani, a belvárosi utcák igazi sármőre mégsem elsősorban a Twizy, hanem (kétkerekű kakukktojásként) a kultikus Vespa robogó.
A 67 éve gyártott olasz klasszikus kismotor kikezdhetetlen stílusérzékről árulkodik, akárcsak a Porsche 911 Carerra kabrió 1983-ban bemutatott szériája, amelyben nem csak az utastér volt léghűtésű, hanem a kocsi farában dohogó hathengeres bokszermotor is. Egy ilyen öreg Porsche egyaránt hirdeti a tulajdonos jó módját és száguldás iránti szenvedélyét - a sok új sportkocsival járó léhűtő playboy-imázs nélkül.
Ezzel nem ér véget a nyitott autók sora az Auto Bild összeállításában: a minimalizmus és jó vezethetőség kedvelőinek Mazda MX-5-öt, az V8-as gurgulázással hódítóknak az Amerikából használtan olcsón behozható Ford Mustangot, a retró stílusra visszafogottabb előadásban vágyóknak pedig az előző Mini Cabriót ajánlják – bár utóbbi esetében az azonos neműek érdeklődésére is érdemes azért számítani. Az ínyencek egy örökzöld angol roadsterrel, a Morgannel induljanak hódító útra, amely több mint fél évszázada változatlan formában és műszaki tartalommal (például favázon) készül, viszont nem büntet a veteránautók nyűgjeivel.
Elsőre elég furcsának tűnhet, de egy lakóautó is felkerült a flörtautók listája, méghozzá nem éppen szokványos darab: a Mercedes T1 Camper. Legkésőbb e ponton vitatnunk kell a szerkesztők választását, hiszen egy farmotoros, első vagy második generációs Volkswagen busz sokkal vidámabb hippi-hangulatot áraszt a rohammentő-fazonú Mercinél, de maga a kategóriaválasztás abszolút jogos. Szörfdeszkával a tetőn egy tengerparti kiruccanásnál, vagy zenei fesztiválra érkezve igazi aduásznak bizonyulhat a gördülő nappali (vagy ha úgy tetszik, hálószoba), amivel praktikum terén nem veheti fel a versenyt a lista utolsó előtti helyezettje, a nyitott Jeep Wrangler - viszont Amerikai utcáihoz hasonlóan Európában is igazi szabad szellemű kalandornak mutatja gazdáját.
Az Auto Bild-féle toplista utolsó tagja a magyar autósoknak is régi ismerős, bár évtizedeken keresztül nem éppen a flancolás szinonimájaként tartottuk számon. Ez a kocsi a Trabant, természetesen kétütemű 601-esként, ring-ding-ding motorhanggal és kékes füstpamacsot eregetve. Ma már nem az orrfacsaró bűz, hanem inkább a nosztalgia miatt nézi sok hölgy könnyes szemmel, igaz, tőlük már általában nem illik évjárat után kérdeződködni. Ugyanakkor a fiatalabbak is érdeklődve közelítenek az egykori szocialista népautóhoz, sőt, még Németországban is nagyon magas arányban kuriózum, hogy egy-egy szép állapotú példánnyal időutazás jogcímen flörtölni lehessen, amit csak segít, hogy a keskeny utastérben óhatatlanul összeér az elöl ülők válla