A környezetbarát i almárka kínálatából az i3 városi kisautót már leleplezte a BMW, a szeptemberi Frankfurti Autószalonon azonban az i8 hibrid szuperautót is kiállítják a bajorok. Kedvcsinálónak az első részleteket máris közzétették az újdonságról, szóval akik csak a Porsche 911-riválisnak szánt i8-asra várnak és kuporgatnak, mostantól egy kicsit nyugodtabban alhatnak.
A BMW-nek egyelőre eszében sem volt megmutatni az autó végleges formatervét, csak egy álcázott prototípusról közölt képeket a cég. Nagy változásokra azért nem lehet számítani a tanulmányhoz képest, a karosszéria aerodinamikai együtthatója (cW) 0,26-os.
Az autó alapjait egy könnyű alumíniumváz adja, erre ültették rá a szénszállal erősített műanyagból készített karosszériát. Míg az i3-asban 170 lóerős a villanymotor, az i8-asban csak 131 lóerőt tud és az első kerekeket hajtja, a hátsók mozgatásáról egy közvetlen befecskendezéses, duplaturbós, háromhengeres benzinmotor gondoskodik.
A másfél literes blokk 231 lóerős, legnagyobb nyomatéka 320 Nm, ennél nagyobb literteljesítményű benzinmotort a BMW még soha nem épített utcai autóba. A két motor együtt is képes dolgozni, az intelligens vezérlés pedig gondoskodik arról, hogy például kanyarbejáratnál a hátsó tengelyre jusson több erő, így segítve az ívre való ráfordulást.
A villanymotor önmagában 120 km/h-s végsebességre képes, hatótávolsága körülbelül 30-40 kilométer. Hibrid üzemmódban, az első száz kilométer villanyos hajtása miatt 2,5 literes átlagfogyasztás jött ki a hivatalos teszten, a hatótávolság 500 kilométer. Takarékos Eco Pro üzemmódban 600 kilométer lehet megtenni az autóval, de ilyenkor még a klíma is visszafogottan működik. Minden spórolást kiiktatva az i8-as 4,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.
Jó hír, hogy az i8-as viszonylag gyorsan tölthető, normál hálózatból három óra alatt feltölthető a lítium-ion akkumulátor. Az utastérből ezúttal semmit nem mutatott a BMW, biztosan azért, hogy maradjon meglepetés a frankfurti premierre is.